Jump to content
Annons

Därmed dog KISS-anhängaren i mig


Valle

Recommended Posts

Jag har alltid stöttat business, och jag kan förstå att KISS vill fortsätta göra business på något de en gång var (men som dog för länge sedan). Men det här är gränsen där man verkligen går över "gränsen" * :

KISS MONSTER ... En bokjävel för $4300...

Nu är det inte kul längre. Nu är det pinsamt.

* "gränsen" kan diskuteras.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad ska dom berätta i den? Att dom är dåliga musiker och lyckades att lura hela världen? Att Gene inte var nån sexgud trots alla sina damer han betäckt?! (minsta penisen i rockhistorien)

Att rocka tills man dör är för mig coolt, som stones. Men att se snart 60-70 och snart plus på det utklädd till nån saddo så undrar man!

Så ja det är lite pinsamt minsann:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad ska dom berätta i den? Att dom är dåliga musiker och lyckades att lura hela världen? Att Gene inte var nån sexgud trots alla sina damer han betäckt?!

Nåja, dåliga musiker är de inte (inte sämre än dig och mig, i alla fall). Och lurat någon har de väl inte heller gjort; inte mer än någon annan världsartist i så fall. Och att Gene inte är någon sexgud har vederbörande själv faktiskt medgett vid upprepade tillfällen i olika media.

(minsta penisen i rockhistorien)

Alltså... jag dör om du inte talar om för mig hur du vet detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså... jag dör om du inte talar om för mig hur du vet detta.

Det var så längesen jag såg det, svartvit film. Tjejen vred bort ansiktet när Gene försökte kyssa henne. Och om jag hade länk så är det väl opassande här?

Googla efter "Gene Simmons Sextape"

Tycker stones musiker suger mer, men smaken är som baken!

Ja dom är heller inga vassa musiker! Fast jag kan tycka dom är mer rock än Kiss eftersom dom sminkar & klär ut sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att spela musik som varenda individ förstår efter fyra takter betyder väl knappast att man är dålig musiker!?

Uttalandet påminner mig om människor som inte nått så långt i sin musikaliska mognad så dom inser vad musik egentligen är.

"Dom kan ju för fan inte spela!"

...är ett uttryck jag hör allt för ofta när jag är ute och jobbar.

Förbannat tråkigt och förmedlar kanske mer avundsjuka än uttalaren avser.

Klart folk kan spela!

Om lyssnaren de fakto tog sig tid och verkligen satte sig ner och lyssnade så öppnar sig en hel värld av fantastiska musiker...., som kanske spelar enkla saker..., men fy ända in i helvete vilken finess dessa "enkla" musiker har.

För att återgå till topic...

Valle...., dom gör det för att dom kan och förväntas göra det!

Men visst är det dyrt.

Tänk dig samlarvärdet efteråt... uj uj uj!!

Piiiz.

/Cruncharn'

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tyckte jag att Hello Kitty-dockorna var betydligt mer pinsamma än den där boken... och diskussionen om enkelt musik är dålig musik tänker jag inte ens närma mig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Well, dom är väl fullt medvetna om att dom har ett stort antal medelålders, välbärgade män bland sina fans som mer än gärna lägger 30.000:- på en sån här grej, så varför inte..? Hedern har dom ju ändå sålt för flera decennier sen..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med det där om att KISS "kan" och därför gör det. Och visst blir det ett samlarvärde av skiten, då boken trycks upp i endast 1000 exemplar. Men det känns lite som att KISS (Gene) hela tiden tänjer gränsen för hur "korkade nog" deras fans kan bli för att köpa i stort sett vad som helst med en KISS-logga på. Det finns allt från egen vinsort, via kistor(!) och kreditkort, till gummi"ankor" för fansen att köpa.

KISS har sedan 1973 blivit upprepat sönderanalyserade av såväl sig själva som av journalister, författare, fans etc. Tiotusentals och åter tiotusentals bilder, notiser, historier figurerar. Vad sju ända in i bomben kan den här boken tillföra som gör den så unik att man ogenerat väljer att ta $4300 för den?

Som sagt, business är business. Jag förstår det där. Och jag "köper" ( 😉) det. Men för min del har KISS tippat över från att ha varit i huvudsak ett rockband till att ha blivit ett multiproduktbolag. Tänk efter själva, hur mycket musik levererar KISS (trademark:en) i förhållande till allt annat skit som pågår kring bandet?

Juuust det.

Jag har förresten alla KISS-skivor fram till Creatures Of The Night på vinyl. Vissa av dem i första-upplaga-press med "Made in USA"-stämpel. Jag säljer dem endast till KISS-fans (man måste ju vara smart, liksom). Priset är bara 250 000 SEK. Vid snabb affär kan jag tänka mig att sänka priset till 200 000 SEK.

Skynda fynda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte bara en del av konstverket? En test på hur långt man kan ta sitt ultrakommersiella uttryck? Du, om någon, borde gilla det här Valle.

Antingen kan du inte läsa, eller så tror du att jag inte vet vad jag snackar om.

Jag "gillar" KISS, det coola rockbandet som blåste liv i mina drömmar om att bli (rock)artist. Men det bandet finns inte längre, det har slukats av ett reklamjippoband. Och det gillar jag inte. Men det betyder väl inte att Gene inte ska få göra vilken jävla business han finner lämpligt för sin del. Vem fan är någon att lägga sig i det?

Att ifrågasätta en business är dock helt i sin ordning, tycker jag. Det betyder ju inte att jag bara därför skulle vara emot den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss har väl fan aldrig varit coola, jag avskydde dom som grabb och skyllde på huvudvärk när min polare ville lira dubbeliven på pojkrummet i höghuset som just kommit ut men det har jag sagt förut, vill bara polarisera en aning eftersom det annars lätt blir för lite av denna vara här!

Stones KUNDE faktiskt inte lira alls i början men slet och kämpade på, man KAN faktiskt säga att ett band inte kan lira eller sjunga rent, varför skall man låtsas att alla är så jävla bra när dom inte är det, I VERKLIGHETEN??? 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Kiss har väl fan aldrig varit coola, jag avskydde dom som grabb

Och därmed har en universumlag skapats. Eller hur?

Miljontals kids på 70-talet (däribland jag) tyckte KISS var "coola". Att du tyckte annorlunda gjorde dig visserligen inte till någon knast, kanske var du bara lite fjolligare än andra... Inget fel i det.

När jag stod med tennisracket framför spegeln var jag Ace.

När du stod med hopprepet (eller locktången) framför spegeln, var du Agnetha eller Anni-Frid då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Lika lite som dina universallagar, kamma dig för fan du har ingen ensamrätt eller rätt alls att knäppa folk på nosen på detta sätt, jag var och är ingen jävla fjolla och lyssnade inte på Abba på den tiden, det var lillsysrrans gebit serru, att jag vädrar en åsikt betyder tydligen per automatik att bli påhoppad och den tesen ville jag testa här och just med dig och du föll i gropen direkt stolle!

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Lika lite som dina universallagar, kamma dig för fan du har ingen ensamrätt eller rätt alls att knäppa folk på nosen på detta sätt, jag var och är ingen jävla fjolla och lyssnade inte på Abba på den tiden, det var lillsysrrans gebit serru, att jag vädrar en åsikt betyder tydligen per automatik att bli påhoppad och den tesen ville jag testa här och just med dig och du föll i gropen direkt stolle!

Påhoppad och påhoppad... det var inte min mening. Å andra sidan såg jag bara påståenden, inga åsikter, i ditt föregående inlägg, därför tyckte jag det öppnade läge för en kontring.

Du är ingen fjolla. Jag tänker mig dig snarare som en muskulös, skogshuggare i svettig flanellskjorta och bark under naglarna.

Redigerat av Valle
Link to comment
Dela på andra sajter

Påhoppad och påhoppad... det var inte min mening. Å andra sidan såg jag bara påståenden, inga åsikter, i ditt föregående inlägg, därför tyckte jag det öppnade läge för en kontring.

Du är ingen fjolla. Jag tänker mig dig snarare som en muskulös, skogshuggare i svettig flanellskjorta och bark under naglarna.

Jo precis, i Sliva-Valles värld är allt svart eller vitt, antingen är jag fjolla eller råbarkad svettig skogshuggare, nu fattar jag oxå att du skämtar inga problem men för polemikens skull så finns det nyanser här i världen, båda dina exempel skulle kunna vara rätt så bögiga om man vill lägga in fjolla v. macho-homo-tolkningen här, men det lägger vi åt sidan, jag är varken eller ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad är problemet? Du gillar Kiss och du hyllar kommersialismen. Detta borde vara perfekt för dig. Du kanske inte vet vad du snackar om.

Det KISS jag "gillar" finns, som ovan sagts, inte. Du kanske inte kan läsa, trots allt.

Link to comment
Dela på andra sajter

har aldrig riktigt kunnat ta kiss på allvar, outfitsen, leksakerna, FILMEN.

musiken va väl bra, bara man slapp se dom.

va väl annorlunda när det va nytt, men varför i helsike en trummis väljer att sminka sig som en kattunge är bortom mig.

peter5.jpg

jag menar ...varför?? du har EN chans att bli legendarisk, och så HÄR väljer du att världen ska komma ihåg dig?

Redigerat av DaCriLL
Link to comment
Dela på andra sajter

Lika lite som dina universallagar, kamma dig för fan du har ingen ensamrätt eller rätt alls att knäppa folk på nosen på detta sätt, jag var och är ingen jävla fjolla och lyssnade inte på Abba på den tiden, det var lillsysrrans gebit serru, att jag vädrar en åsikt betyder tydligen per automatik att bli påhoppad och den tesen ville jag testa här och just med dig och du föll i gropen direkt stolle!

Men ge dig... Slänger man ur sig en massa uppenbart provocerande saker (i ett "tonfall" som du säkert inte hade använt om ni suttit och diskuterat saken över en lunch) så är det bara att finna sig i att någon ger svar på tal. Och att dessutom erkänna att man själv blir provocerad... :rolleyes:

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Men ge dig... Slänger man ur sig en massa uppenbart provocerande saker (i ett "tonfall" som du säkert inte hade använt om ni suttit och diskuterat saken över en lunch) så är det bara att finna sig i att någon ger svar på tal. Och att dessutom erkänna att man själv blir provocerad... :rolleyes:

Ge dig???

Tonfall??? well well rockfjoll man ser ju vem som är på hugget här idag haha!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

har aldrig riktigt kunnat ta kiss på allvar, outfitsen, leksakerna, FILMEN.

musiken va väl bra, bara man slapp se dom.

Som kid tar man sådant på allvar. Du tyckte säkert att Spindelmannen var så fan mycket coolare än Batman (eller Läderlappen som han faktiskt hette på svenska).

Link to comment
Dela på andra sajter

Som kid tar man sådant på allvar. Du tyckte säkert att Spindelmannen var så fan mycket coolare än Batman (eller Läderlappen som han faktiskt hette på svenska).

jo, speciellt om det är helt nytt på kartan. hahaha läder lappen, ja jävlar. det är nästan så man saknar att sverige översatte allt för i tiden. dom hade riktigt komiska lösningar. man kan ju knappt säga läderlappen utan att dra lite på smilebanden.

men du kunde väl inte tyckt trummisen va cool i alla fall? oavsett tidsålder har då aldrig "kissekatter" ansetts coola.

Link to comment
Dela på andra sajter

men du kunde väl inte tyckt trummisen va cool i alla fall? oavsett tidsålder har då aldrig "kissekatter" ansetts coola.

Jag blev KISS-frälst när Destroyer kom, 1976. Omedelbums blev jag fullständigt ACEifierad; Ace var coolast, han var min Gud, han var allt det jag ville bli (artistiskt sett). De andra tre var liksom... "bara".

Fast å andra sidan; jag tänkte faktiskt aldrig på Peters makeup som att det var en "kissekatt", den var trots allt rätt så snittsigt designad. Visst, hans makeup på debutplattan var katastrof, men det var inte hans egen design utan en sminkös, och Peter avskydde den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men ge dig... Slänger man ur sig en massa uppenbart provocerande saker (i ett "tonfall" som du säkert inte hade använt om ni suttit och diskuterat saken över en lunch) så är det bara att finna sig i att någon ger svar på tal. Och att dessutom erkänna att man själv blir provocerad... :rolleyes:

Att säga sin mening om Kiss är enl. dig och din värld uppenbart "provocerande" och att säga som det faktiskt var ang. Stones totala inkapabilitet spelmässigt och i startgropen runt 62' är enl. dig "en massa uppenbart provocerande saker" som man skall förtjäna bannor och spott och spä för, undrar hur du skulle te dig som diktator huvva inte undra på att världen ser ut som den gör med denna typ av mentalitet och egensvurna regler som ger såna som dig rätt att pladdra på och leka domptörer över andra, näe fortsätt du med det du är bra på istället för att tjafsa med mig om nadanadanada gosse lille!!! ;-)

Redigerat av Florian le Sage
Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde att jag formulerade mig på ett sätt så att det där missförståndet inte skulle kunna uppstå. Du läser lika illa som jag. Där fick du.

Nja... Låt oss se här:

Valle: Det KISS jag "gillar" finns, som ovan sagts, inte.

SadamJR: En del av dina inlägg får mig att önska att så vore fallet.

Valle: Du kanske inte kan läsa, trots allt.

SadamJR: En del av dina inlägg får mig att önska att så vore fallet.

Som du ser så var min fråga fullt rimlig att ställa.

Jag läser inte så illa, trots allt. Även om en del av mina inlägg får dig att önska att så vore fallet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...