Jump to content
Annons

Apple fortsätter med sina "lösningar"


mickestrang

Recommended Posts

Annons

...och Commodore Amiga är tillbaka.

Levereras med Commodores egen Linuxdistro Commodore OS Vision med emulator inbyggt, men är såklart en "vanlig" PC.

Det där är lika mycket en Amiga som en Macintosh är en ZX Spectrum för att den har en emulator installerad och ett Sinclairklistermärke påklistrad på skalet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med, kanske skulle ha använt en smiley för att betona humorn.

Det är en PC med Amiga-varumärket för att locka nostalgiker. Genuina Amiga-datorer har inte byggts sedan -95. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller med, kanske skulle ha använt en smiley för att betona humorn.

Det är en PC med Amiga-varumärket för att locka nostalgiker. Genuina Amiga-datorer har inte byggts sedan -95. 🙂

Förstod att du var ironisk, men jag blir ändå lite irriterad på hela grejen med detta utnyttjande av Commodore- och Amigavarumärket.

Nej riktiga Amigor har inte byggts sen 94-95 nej. Däremot har det kommit datorer som varit inspirerade av Amigan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mm. det var tider. Körde Scala Multimedia på en Amiga 3000 under 90-talet. Den var motorn i vår lokala TV station. Sedermera uppgraderade vi till PC och streamde på nätet vid början av 2000 talet och trots betydligt kraftfullare datorer så laggde det mera än det gjorde på Amigan.. Den bara gick och gick lixom 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...