Jump to content
Annons

Hur får jag tag i WaveBurner?


Potchipoo

Recommended Posts

De flesta säger att om man har Logic Pro, så ska man automatiskt fått med Waveburner i samma veva. Jag laddade ner Logic Pro genom App-Store, och vad jag fattar det som, så ingår inte Waveburner numera efter att apple släppte Logic via App-store.

Har letat runt efter Waveburner på annat håll.. men det verkar inte finnas.

Någon som vet något / har tips?

(Och om det ej finns.. tar gärna emot tips på annat bra program för att mastra/bränna album med.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Waveburner ingår i paketet "Logic Studio", där även programmet Logic Pro ingår. Du måste alltså köpa detta paket.

För ungefär samma pris som det paketet får du Wavelab som är bra. Izotope Ozone är ett annat program som många använder.

Izotope Ozone har jag på demo några dagar till. Testat litegrann, inte hunnit skapa mig någon större uppfattning ännu. Men jag gillar ändå hur resultatet blev. Testade att mastra på ungefär samma sätt med Logics standardpluggar som i Ozone, för att jämföra, och resultatet från Ozone var att det öppnade upp ljudbilden lite mer. (Annars kan jag inte säga så mycket mer om det för tillfället.

Dock skulle jag gärna ha ett annat program att mastra i. Är inte så sugen på att mastra i Logic, eftersom jag inte kan låta bli att börja inbilla mig saker, sent på natten, och mixa om. Nästa dag är jag totally upset! Hehe! =)

Wavelab har jag hört talas om, men det är ganska dyrt va? (4-5 tusen typ)

Redigerat av Potchipoo
Link to comment
Dela på andra sajter

Wavelab finns i två versioner Elements för 891:- och den stora för 5700:-

Jag slog på snik-mode o letade rätt på en Wavelab 6 studio för noll o inga pengar ( med lite prutande ) och uppgraderade till stora 7:an för runt 1000-lappen vill jag minnas.. den har dock gått upp lite sen dess men fortfarande en fet pengabesparing med lite nedlagd tid på att leta nån som har kvar en W6 studio på hyllan.. Jag gillar verkligen att jobba i W7 och precis som du säger "komma hemifrån" den miljön man mixar i..

Link to comment
Dela på andra sajter

Wavelab finns i två versioner Elements för 891:- och den stora för 5700:-

Jag slog på snik-mode o letade rätt på en Wavelab 6 studio för noll o inga pengar ( med lite prutande ) och uppgraderade till stora 7:an för runt 1000-lappen vill jag minnas.. den har dock gått upp lite sen dess men fortfarande en fet pengabesparing med lite nedlagd tid på att leta nån som har kvar en W6 studio på hyllan.. Jag gillar verkligen att jobba i W7 och precis som du säger "komma hemifrån" den miljön man mixar i..

Tack för alla tips!

Detta gör mig också nyfiken på för/nackdelar med den lilla och stora versionen. Men jag kan ju alltid försöka leta efter W6 som du sade, om någon skulle ha detta, innan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar dessvärre som Apple gett upp projektet Waveburner.

Synd, tycker jag, för det blev ett riktigt bra program tillslut.

Mastringsalternativen för Mac är inte många. Bias, som tillverkade Peak, har precis lagts ned. Steinbergs Wavelab finns dock för Mac sedan något år tillbaka. Klarar P/Q-kodning, ISRC, DDP etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kört Wavelab på PC i många år, och tycker det är ett grymt program för ljudredigering och mastring. Lär man sig snabbkommandon så är det snabbjobbat som bara den.

Har dock lämnat PC miljön, men fick tag på Wavelab elements versionen till mac nyligen och det saknas mängder av funktioner och möjligheter. dock känns ju fullversionen lite väl dyr,,,,

Senast gjorde jag faktiskt mastingen i Logic och bara pq-kodning i waveburner, finns inga direkta redigeringsfunktioner i waveburner, men det funkar rätt bra att bara mastra i.

/X

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...