Jump to content
Annons

Få beg stationära Intel Macs till salu just nu...ska jag vänta med att köpa?


Farmer Boy

Recommended Posts

Jag har kollat runt lite bland tidigare trådar så klart men inte riktigt hittat nån som passar så här kommer en ny (efterlängtad av alla) tråd om att köpa dator!!!

Jag har just nu en G5 2x1,8 med 4gb Ram och den funkar helt OK då jag mestadels externa burkar till att processa min audio (Uad-1, powercore o Liquid mix), men nu börjar det ändå bli dags att uppdatera, bl a för att jag har 2 nya Uad-2 som ligger och väntar, men också för att många pluggtillverkare ju överger PPC formatet...

Jag har kollat lite i omgångar på Blocket, Vend osv, och det har funnits en del intressanta objekt ute tidigare som jag av olika anledningar inte köpt, men nu verkar det lite dött på begagnatmarknaden iaf för de billigare varianterna av Intelburkar, jag antar att det beror på att det inte finns så mkt att uppgradera till just nu och att många väntar på nytt från Apple, ligger det nåt i detta resonemang tror ni?

Jag har egentligen inga krav på en "värstingburk" då jag trivs rätt bra med att använda mina externa burkar, frysa spår osv, men jag vill ju kunna "hänga med" hyfsat i det som händer i pluggvärlden (snart kan jag ju inte använda Spotify på min ppc ens)

...men vad tror ni, bör jag ha is i magen ett tag till, och hur länge?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du skapar lika bra musik på en slö dator som en ny lura inte dig själv och köpa bara för att köpa men om du nu känner att du inte har mycket kräm så blir din nya dator gammal efter ett år så köp en ny varje år sucker 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har kollat runt lite bland tidigare trådar så klart men inte riktigt hittat nån som passar så här kommer en ny (efterlängtad av alla) tråd om att köpa dator!!!

Jag har just nu en G5 2x1,8 med 4gb Ram och den funkar helt OK då jag mestadels externa burkar till att processa min audio (Uad-1, powercore o Liquid mix), men nu börjar det ändå bli dags att uppdatera, bl a för att jag har 2 nya Uad-2 som ligger och väntar, men också för att många pluggtillverkare ju överger PPC formatet...

Jag har kollat lite i omgångar på Blocket, Vend osv, och det har funnits en del intressanta objekt ute tidigare som jag av olika anledningar inte köpt, men nu verkar det lite dött på begagnatmarknaden iaf för de billigare varianterna av Intelburkar, jag antar att det beror på att det inte finns så mkt att uppgradera till just nu och att många väntar på nytt från Apple, ligger det nåt i detta resonemang tror ni?

Jag har egentligen inga krav på en "värstingburk" då jag trivs rätt bra med att använda mina externa burkar, frysa spår osv, men jag vill ju kunna "hänga med" hyfsat i det som händer i pluggvärlden (snart kan jag ju inte använda Spotify på min ppc ens)

...men vad tror ni, bör jag ha is i magen ett tag till, och hur länge?

Ja vänta ett tag, nån månad. Släpper Apple nya burkar till veckan så kommer det garanterat komma mkt på beggmarknaden framöver.

Och vad du än köper i Intelväg så kommer du att skratta åt din gamla trotjänare G5.

För vilken IntelMac som helst är galet mycket snabbare än PowerPC oavsett modell! Så det där med att frysa spår är ett minne blått 😉 Att Apple gick över till Intel är det bästa dom har gjort!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...