Jump to content
Annons

Min halvnya Gibson Les Paul börja tappa färg


MrRomero

Recommended Posts

Hej! Köpte en Gibson Goldtop Les Paul reissue 1957 kanske? Hur som helst så köpte jag den i Augusti, har på senare tid märkt att färgen börjar flaggna, ramla av, det har inte ens gått ett år, vågar inte tänka på hur den ser ut om två-tre år, ingen färg kvar alls? Nån som har också gitarrer som tappar färg?

Lite tråkigt, kan det bero på att det är en reissue? att den ska tappa färg? jag har inte gjort nåt speciellt med den för att den ska tappa färg utan spelar bara på den inget mer

Finns deet nåt jag kan göra för att förhindra detta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Soderlund (oregistrerad)

Detsamma hände mig! halsen började klibba och blev svårspelad, Jag klagade hos 4 sound där jag köpt gitarren, ärendet gick vidare till Luthman, jag själv hyllar Arne Arvidsson som är Stockholms bäste gitarrbyggare så han slipade lacken en aning, förseglade med en annan typ av lack och gitarren blev återställd. Det gick på garantin. börja med att kolla hos återförsäljaren, klart att lacken inte skall rasa av efter några månader!

Lycka till, micke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...