Jump to content
Annons

zero to nine


0to9

Recommended Posts

Jaja, lite fånigt namn kanske, men det är en ordlek; att gå från nolla till nia, vilket också är min ambition med musiken. Sedan är även serotonin en signalsubstans i hjärnan som utsöndras när kroppen är tillfredsställd i någon bemärkelse... hursomhelst.

Var tidigt hooked med Fast Tracker på min gamla Amiga och gjorde drösvis med (rätt dåliga) låtar (trance, house). Sedan låg musikskapandet på is i + tio år tills för ett par år sedan då jag plockade upp det igen. Har gått från Reason till Ableton Live de senaste året och är nu helt lyrisk.

Är en allätare när det gäller musik, sålänge musiken förmedlar en känsla är det bra oavsett om det är Markoolio, Avichii eller Led Zeppelin som gjort den. Konsumerar dock mest house och electro och den typ av musik jag själv gör kan beskrivas som semi-retro. Låter lite som house och progressive gjorde runt milleniumskiftet. Melodier och harmonier är passionen.

Är långt ifrån musikaliskt kunnig (skulle säga att jag är på 3/9 i nuläget) men delar gärna med mig av det jag kan.

Lyssna gärna på mina alster här:

Vi hörs!

/Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...