Jump to content
Annons

Har problem med sustainpedalen


SHMETIFY

Recommended Posts

Tjenare, jag har ett Midiklaviatur (M-Audio Oxygen88), som fungerar finfint, förutom en liten grej.

Sustainpedalen gör inte som jag vill, när man trycker på den, ändras Midi-värdet från fullt till noll. Den är alltså inverterad. När jag spelar utan att trycka ned sustainpedalen så är det som att pedalen är nedtryckt, och jag får sustain, och sedan när jag trycker på den, så slutar det. Och det ska ju vara tvärtom!

Jag kör Logic, StudioOne, och Garagband och jag har samma problem i alla program, men däremot har det fungerat som det ska periodvis.

Skulle verkligen uppskatta hjälp! Tack i förhand!

MVH/ Carl

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är en Nord-Pedal och jag (tror) inte att det finns någon switch på den... Däremot lyckades jag lösa problemet(!), det behövdes en återställning av klaviaturen, och en omstart. Jag hade hoppats slippa detta men nu var det enda utvägen. Jag hade försökt återställa den förut men det som gjorde att det inte löste sig då var att jag inte startade om klaviaturen efteråt.

Dock vet jag fortfarandea inte hur problemet uppstod, och kan vara bra att veta, någon som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...