Jump to content
Annons

Hej på er!


andie

Recommended Posts

Hej!

Jag har varit medlem här på forumet sedan länge men har aldrig riktigt varit aktiv.

Mycket har ändrats sen jag skapade kontot - då var gitarren mitt liv. Så är det inte enbart längre..

post-10538-0-35780800-1333541047_thumb.jpg

När jag var 17 insåg jag att jag vill jobba med ljudproduktion och musik.

Nu är jag snart 20 och har haft tid att skrapa ihop pengar till en mysig liten studio i brorsans gamla rum.

 

Under tiden då jag fortfarande gick i gymnasiet så hade jag stor hjälp av min mentor med att lära mig basics, så som kompressorer och eq's.

Men jag skulle aldrig ha kommit så långt som jag har kommit om det inte vore för internet, inte minst Sutdio forum!

 

Well well, om cirka ett år så är planen att jag ska plugga på SAE i stockholm och jag ska då försöka få ut så mycket som möjligt ur det. Förhoppningsvis hitta något trevligt jobb efteråt också 🙂

 

Kul att vara här i alla fall och jag hoppas på många intressanta disskusioner!

 

Löwing

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Välkommen! Mitt råd till dig är att inte enbart sikta på en utbildning, det finns juh bland annat en Musik och Ljudproduktions utbildning på distans som som bland annat Linneuniversitetet ger. Sök alla möjliga Musikproduktionsutbildningar och bestäm dig sen vilken du vill gå annars är det lätt att man kanske ger upp sin dröm om man inte kommer in där man vill. Under tiden lär spela in så mycket du bara kan för i slutändan handlar det inte om vilken utbildning du gått utan hur det du producerar låter.

Men lycka till oavsett vart du kommer att läsa 😉 Hoppas kommer att trivas här på forument.

Link to comment
Dela på andra sajter

Välkommen! Mitt råd till dig är att inte enbart sikta på en utbildning, det finns juh bland annat en Musik och Ljudproduktions utbildning på distans som som bland annat Linneuniversitetet ger. Sök alla möjliga Musikproduktionsutbildningar och bestäm dig sen vilken du vill gå annars är det lätt att man kanske ger upp sin dröm om man inte kommer in där man vill. Under tiden lär spela in så mycket du bara kan för i slutändan handlar det inte om vilken utbildning du gått utan hur det du producerar låter.

Men lycka till oavsett vart du kommer att läsa 😉 Hoppas kommer att trivas här på forument.

Tack för tipset!

Jag kommer köra på för fullt och se vart det tar mig. Kommer inte ge upp i första taget 😉

Lycka till!

SAE kommer inte lära dig att göra feta mixar/produktioner, däremot kommer dom att berätta för dig vilka verktyg du har och hur du ska använda dom på rätt sätt.

Jag är redan förvarnad om det, samt att det blir vad man gör det till!

Cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...