Jump to content
Annons

Whitesnake - Day Tripper


Valle

Recommended Posts

Annons

Härligt, skönt ljud överlag, speciellt gurorna...

Bästa uppsättning av Whitesnake!

Sen blev dom dragqueens 1987... Såg förjävliga ut, horor och med yx-gitarrister med puderknullfrillor och pissiga låtar.

Pissiga låtar??

Nej, fan, 1987 kryllar av kanonlåtar och uppföljaren är i princip lika bra.

Coolast var dem just när Sykes hoppade in och Lord fortfarande var med i bandet, då fick dem en tyngd som nog behövdes i det läget.

Snacka om att man blev förbryllad första gången man såg Still of the Night på MTV och varken Sykes eller Murray var med utan istället var det Vivian Campbell, Rudy Sarzo, Tommy Aldridge samt en snubbe på gura man inte fan alls visste vem det var.

Link to comment
Dela på andra sajter

Usch.. det var just Sykes som förstörde Whitesnakes ljudbild!

Har Slide it in på LP där det är utan Sykes.

Låten Slow and Easy är bland det bästa dom gjort. Sen kom Sykes med sitt strutsmetalsgnissel och plattan gjorde en re-release med Sykes där alla gurorna blivit utbytta.

Vänster gura 😉.. eller ja.. Både hö & vä..en massa knull på halsen

http://www.youtube.com/watch?v=b9uFNHvDBVg

Låter dom fjunmoppenils lärt sig pinch harmonics i musikaffären!

Men visst. Slutet på 80-talet och det var väl tvunget att nåt extremt skulle hända...

Såg sen Sykes turné under namnet Thin Lizzy där han sjöng och körde gura.

Lät som om det var Zakk Wylde på scenen.

Sykes sågade precis vartenda Thin Lizzy låt... Lät förjävligt!

"-The boys are back in town... GNIZZEL SKRIIIIKK WWWOoOOoOoHHHWWW"

T o m. pullorna i publiken (som tyckte Sykes var snygg) sågade hans lir!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Hittade originalet utan Sykes... det var närmre än vad man trodde Whitesnake – Slow An' Easy

Och här med Sykes Whitesnake – Slow An' Easy

Ingen fara, jag har båda skivorna, vinyl som CD.

Skillnad på ljud oxå! Originalet är mkt klarare och en annan mix på nivåer!

Var länge sen jag lyssnade på originalet men det jag kom ihåg var att man tyckte att det var jävligt bra ljud på skivan, och det inte bara för att farsan hade skaffat en ny stereo. 🙂

Skall dock lyssna in den framöver och jämföra med den andra, skall bli intressant.

Hur som helst, båda versionerna är kanon men jag misstänker att min favvis fortfarande är Sykes-versionen oavsett hur det är med ljudet...i alla fall är det den jag lirat de senast tjugo åren. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

skön version 🙂

jag skiter i vad folk säger om 80 talet, jag gillar glamrocken, säg va man vill om kläderna o sminket(suck 😲 ), men musiken va fan bra och rcokmusik var under en helt årtionde mainstream,

jag tar pudelfrissorna, sminket och dom smöriga powerballaderna alla dar i veckan framför justin bieber och björn ranelid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...