Jump to content
Annons

Direktuppspelning av uppladdade låtar


Terror

Recommended Posts

Rätta mig om jag har fel, men kunde man inte lyssna på uppladdade låtar direkt på sidan förut, utan att behöva adda ner dem?

Varför försvan den funktionen?

Det vore så mycket skönare om man kunde gå in på "Låtar & filer" och trycka på "play" direkt på sidan när man vill lyssna på någon låt, istället för att behöva ladda ner den.

Modds tankar om detta?

Det kan ju ha tagits upp förr, och då ber jag om ursäkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Ludde46 (oregistrerad)

Håller med, båttre när man kunde direktstreama dem, kanske nåt med bandbredden som inte tillåter direkstreaming, men det skulle ju verka konstigt ida

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja och framför allt. Varför denna Windows95stuk? Varför måste det öppnas en ny sida när man klickar på ladda ner/eller på spelare (som fanns förut)?

Sen ta bort spärren på max två mediefiler per post.

Sen lägg tillbaka på startsidan "Visa mer av aktiva ämnen" Och låt historiken under "visa mer av aktiva ämnen" gå tillbaka en vecka eller så innan den hamnar utanför "Aktiva Ämnen" och eftersom sökfunktionen är lika bra som fan läser bibeln, så är det rätt jobbigt att försöka hitta en hyfsat nyligen "Aktiv tråd"

Det borde vara prio # uno....

Resten skiter man i, karmapilar osv...

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med att en streamande spelare vore kalas!

@KwS ang söket: Eller hur! Jag uppfattade ananrs som om de hade gjort om just söket men jag upplever att det fungerar lika taskigt som förr 😏

Bara för att du tig upp det ska du få en "puzz", "karmapil", "kjam" och en plusetta 😉😛

Vänligen,

CHAE

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Fast det är väl bara att länka till en mp3 låt så blir det en musikspelare.. Så här här ungefär?

http://www.bornemark.se/bb/mp3_demos/Per_Almered_-_No_Place_like_Home.mp3

edit: lånade länken från Bornemarks demos av Broomstick Bass! 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Men som sagt.. Bara länka till mp3 låten så BLIR det ju en sån direkt-spelare se mitt inägg ovan! 🙂 Vad är problemet? 😱

EDIT: här tar jag mig friheten att länka till en låt uppladdad på detta forum.. Då blir det så här: https://www.studio.se/index.php/files/download/12024-the-angels-hear/Qualitycontroller - The Angels Hear.mp3

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Men som sagt.. Bara länka till mp3 låten så BLIR det ju en sån direkt-spelare se mitt inägg ovan! 🙂 Vad är problemet? 😱

EDIT: här tar jag mig friheten att länka till en låt uppladdad på detta forum.. Då blir det så här: https://www.studio.se/index.php/files/download/12024-the-angels-hear/Qualitycontroller - The Angels Hear.mp3

Hur fixar man denna spelare på enklaste sätt så att alla medlemmar här inne förstår?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur fixar man denna spelare på enklaste sätt så att alla medlemmar här inne förstår?

1. Högerklicka på "Ladda ner" knappen och kopiera länkadressen.

2. Klistra in i inlägget och lägg till filändelsen .mp3 i slutet av länkadressen.

Så kan man göra, men kanske finns ännu enklare sätt.

Redigerat av Memphis
Link to comment
Dela på andra sajter

1. Högerklicka på "Ladda ner" knappen och kopiera länkadressen.

2. Klistra in i inlägget och lägg till filändelsen .mp3 i slutet av länkadressen.

Så kan man göra, men kanske finns ännu enklare sätt.

Ah´kej! Tackar! 😄

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Neosus är tyvärr spot on. Önskar att jag hade mer tid. Jag har sagt det vid flera tillfällen tidigare: Om någon har kunskaper om hur detta införs i IP.Downloads så bistår jag gärna med hjälp. Mvh,

.björn.

BUMP!

Hela låtkritik avdelningen DÖÖÖÖÖR av att man inte kan streama musiken...... ingen som kan fixa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade också varit trevlig om man kunde få en lista på alla låttrådar oavsett genre. Finns iofs en sådan, men den sträcker sig inte särskilt långt bak.

Och vad är det för jä-la dumheter att man inte kan skapa en demotråd utan att ladda upp?? Jag har min egen server och vill länka dit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Streaming är bra. Om man kunde streama en hel lista vore ännu bättre. Som studioforums egna webradio t.ex. Då kunde jag lyssna på fler av låtar när jag lallar omkring o fixar i studion. Många låtar är ju riktigt bra. Jag är övertygad om att jag missar flertalet nu.

Ingen med lite IP.Downloads kunskap som har lust att fixa ... ??? 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är naturligtvis ledningens ansvar. Att slänga ut bollen till medlemmarna, som Olsberg har gjort, är oprofessionellt och direkt patetiskt. Fixa detta.

Det har varit uppe så många gånger redan också, vid olika tillfällen. Så jag köper inte att dom har tidsbrist, hur många år i rad kan man köra den ursäkten?

Inte så värst trovärdigt Olsberg. Du borde ersättas av någon som faktiskt bryr sig om forumet och som tar lite ansvar. Verkar vara fel man på fel plats 😉

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Det ändras här på forumet rätt ofta.. Ska testa här https://www.studio.se/index.php/files/download/12262-johannes-erik-ny-houselat-kritisera/.mp3

Jo det funkade ypperligt! Testade första bästa låt jag hittade här på forumet ! 🙂

Alltså även om länken slutar med en slash typ http://forum.studio....elat-kritisera/ (som i detta fall) skriv genast dit .mp3 i slutet så blir det rätt! 🙂

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...