Jump to content
Annons

Behöver inline attenuators, nån som har dessa gjorda av Naiant?


Farmer Boy

Recommended Posts

Ytteligare en tråd som rör alla dessa små problemlösare i Studion:-)

Jag har ett gäng gamla Siemens och NTP preamps/limiters som jag inte riktigt kan utnyttja fullt ut. Dels så börjar NTP'n på 58dB vilket ju ofta är lite mkt, detta har jag dock löst med hjälp av en pad från Hosa som jag kan dämpa i 3 steg från -20. Dock så låter båda preamparna, men speciellt Siemensen väldigt bra när man pushar dem, vilket gör att allt efterföljande i kedjan (kompressorer, eq och eller ljudkortets ingångar) får för het signal. Detta vill jag alltså avhjälpa med en line attenuator, en sådan som detta företaget säljer MPD 12dB eller möjligtvis 24dB. jag har i dagsläget ställt om mitt RME ljudkort att aceptera starkast möjliga signal men det hjälper alltså inte så...

nån som testat dessa grejer eller liknande, eller kanske nån har ett ännu smartare förslag?

(jag är dock helkass på att löda)

http://www.naiant.com/naiant/inlinedevices.html

/farmerboy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Äsch, jag som blev lite uppspelt över att någon svarade. Tycker titeln duger, men håller med om att den kunde varit skarpare formulerad. Dock vet jag inte om jag tycker ditt förslag innebär en så stor förbättring, men tack ändå:-)

Nu har jag ifs ändå beställt så tråden är inte lika relevant längre.

Redigerat av Farmer Boy
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...