Jump to content
Annons

Pluggat basportarna på mina Adam A7X pågrund av skenande hona ovanför.


Martin

Recommended Posts

Annons

Det är nog bara det lägsta som minskar om du pluggar portarna. Det är ju just för att vinna frekvensomfång nedåt som man sätter in basportar.

Har du isolerat monitorerna från underlaget med någon sorts absorbent eller står de direkt på ett bord eller liknande? Om de står direkt på bordet så går nämligen vibrationerna ner och sprids vidare mycket värre till omgivningen (kallas stomljud) än om de frikopplas från underlaget...

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, ja du Claes. Jag har skarvat både här och där... 😉

Har dom förnärvarnade på en hel klase gamla LP-skivor, en bunt Studiotidningar. Står på ett skrivbord med gummifötter... Det är så här lyhört i dom här gamla kvarterna här...

Vad bra, då är det bara sub-basen som faller undan. Den klarar man sig utan, medan konen ovanför levererar bra tryck i övre basen. Perfekt! Ungefär som ett par Adam A5X kan tänkas, fast med möjligheten att få tryck på festdagar... 😉

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu mixar jag inte speciellt mycket, jag musicerar och jammar bara. Hittar tillbaka till kärnan i musiken, och då vill man ha lite tryck. Självklart kan jag mixa på låg volym, dra ut pluggarna och sänka. Försök nu att hålla er till mina frågor grabbs! Jag har läget under full kontroll! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Just nu handlar det mycket om att skaka igång mina chakran med hjälp av olika frekvenser. Jag sitter alltså och dansar i min datastol och bara försöker känna energierna i musiken. jammar med min egen kropp, annars blir det 12-strängat, sång, och min 6-strängade. Annars är det elgitarren, som väntar på mig, när jag fixat till en bra stärkare igen. Och börja öva 🙂

Sjunger med mycket i musiken. Lägger stämmor,. och extramelodier och rytmer.

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska jag Nilsson. Jag tror närmare bestämt basfrekvenser sätter ljuskroppen i gungning! Vilket resulterar i att chakran som fungerar dåligt, oftast de lägsta, "masseras" när man utsätter dem för vissa frekvenser. Det är detta som kallas bass-junkie. De lägsta chakrana styr också sexuell drift, vilket förklarar den enorma sexuella energi som kan uppstå på club-dansgolv. Men, personligen så står kuken bra utan dessa, även om det är skönt att lyssna på basen ibland. Ju högre upp man kommer i frekvensspektrat desto mer påverkas den övre delen av ljuskroppen, det är därför fullspektrat ljud har en så stor inverkan på människor, stora PA-system...

Lurar aktiverar inte din ljuskropp. Tråkigt nog. Men man kan med hjälp av inlevelseförmåga komma ganska långt.

Edit: Kom på en bra lösning. "Mini-Subba" på 10x10 cm som du lägger innanför kalsongerna. Så kan du få känna basen, på även låg volym... Hahahah!

Redigerat av Martin
Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, jag klickade mig in på tråden i tron om att jag skulle få lära mig något om ett kabelfenomen jag aldrig hört talas om tidigare - "skenande hona"... 😆 Snacka om att jag missförstod.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...