Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

HÀr Àr vÄr nya superhemliga musikvideo för Bittersweet memory! Enda sÀttet att hitta den Àr via denna lÀnk (videon Àr inte sökbar etc)...

http://www.youtube.com/watch?v=dzrA1mH1u5Q

Egentligen sÄ Àr den som sagt hemlig och bara för vÄra VIP-fans... dÀrför har vi inte publicerat lÀnken pÄ nÄgon av vÄra vanliga kanaler (bara vÄr VIP-mailinglista har fÄtt den). Men eftersom det hÀr forumet Àr exklusivt för medmusiker och studiomuppar som vi sÄ postar jag den hÀr lite i smyg...

Vad tycker ni?

P.S. Om ni verkligen gillar sÄ fÄr ni naturligtvis skicka till kompisar/ blogga om/ visa för svÀrmor etc (den Àr inte KGB-hemlig). VÄr önskan Àr bara att den ska kÀnnas exklusiv för er som vet att uppskatta den!

Redigerat av MrBluesman
Annons
Postat (redigerat)

Lite bakgrundinfo...

Videon Àr filmad och producerad helt av oss (Secret Circus). Indie-do-it-yourself-style med 0kr budget (sÄnÀr som pÄ energidrycker, mackor och nÄgra glödlampor), lÄnad lokal, lampor frÄn Bauhaus tejpade pÄ blixtstativ och en Canon 600D köpt pÄ avbetalning.

All keying och compositing gjord i After effects, klippt i Premiere.

HĂ€r Ă€r en liten "behind the scenes / on set"-video
 🙂

LÄten "Bittersweet Memory" Àr frÄn vÄr kommande skiva "LMNT" (kan förestÀllas pÄ http://secretcircus.se/webshop.html)

Redigerat av MrBluesman
Postat

Ruggigt bra lÄt! Sjukt impad av videon med. Har gjort liknande projekt med DSLR-kameror och det Àr sÄ vansinnigt mycket jobb, sÄ kudos!

Postat

Snyggt jobbat! Och fan vad duktigt att kunna spela uppochner.

Ja, det jobbigaste var att spika upp trummorna pĂ„ vĂ€ggen... 😉

Postat (redigerat)

Shit vad snygga Gibson SG Àr! SÄ fruktansvÀrt lÀckra!

Mmm, sÀrskilt med en Bigsby pÄ tycker jag! Bigsby Àr smaskens.

Ruggigt bra lÄt! Sjukt impad av videon med. Har gjort liknande projekt med DSLR-kameror och det Àr sÄ vansinnigt mycket jobb, sÄ kudos!

Tack! Ja, det var sjukt mycket jobb. Kanske nĂ€stan lite löjligt ambitiöst att göra detta helt DIY, som total nybörjare... 😕

Tog ca tre veckor att planera, en dag att filma och hela hösten att sĂ€tta ihop och redigera. 😆

Redigerat av MrBluesman
Postat (redigerat)

Det var sweet. Snygg video ocksĂ„!!! Ni vill inte komma till Kinna Ă„ spela in lr?`? Hade varit sjukt schysst att spela in er 🙂

Redigerat av crillemannen
Postat

Mmm, sÀrskilt med en Bigsby pÄ tycker jag! Bigsby Àr smaskens.

Tack! Ja, det var sjukt mycket jobb. Kanske nĂ€stan lite löjligt ambitiöst att göra detta helt DIY, som total nybörjare... 😕

Tog ca tre veckor att planera, en dag att filma och hela hösten att sĂ€tta ihop och redigera. 😆

KÀnner igen det dÀr med hela hösten. Tog sÀkert ett halvÄr för oss att fÄ klar vÄran förra video med föredetta bandet. Galet jobbigt.

Postat

Svinbra! Men förstÄr inte hemlighetsmakeriet... LÀgga en massa energi pÄ en video och en bra lÄt, för att sen göra den hemlig?

Varför? Vill man inte fÄ ut det sÄ mkt som möjligt sÄ vartenda kotte fÄr se/höra den? Eller Àr bandet redan stora och inte behöver brejka mer? Lever dom pÄ detta?

Postat

Svinbra! Men förstÄr inte hemlighetsmakeriet... LÀgga en massa energi pÄ en video och en bra lÄt, för att sen göra den hemlig?

Varför? Vill man inte fÄ ut det sÄ mkt som möjligt sÄ vartenda kotte fÄr se/höra den? Eller Àr bandet redan stora och inte behöver brejka mer? Lever dom pÄ detta?

Mjae... det Ă€r ett litet experiment. IstĂ€llet för att stĂ€lla oss pĂ„ torget och skrika oss hesa och försöka trycka ner videon i halsen pĂ„ alla som gĂ„r förbi sĂ„ vill vi att den ska kĂ€nnas exklusiv för dem som fĂ„r se den! Det Ă€r som en liten present till vĂ„ra fans som fĂ„r se den först, innan alla andra. Förhoppningen Ă€r att de ska gilla och sprida den vidare. Om det funkar fĂ„r vi se, Ă€r som sagt ett experiment. -SĂ„ gillar ni den, kĂ€nn er fria att sprida den! Tryck ner den i halsen pĂ„ vem som ni vill! 😉

Och nej, vi Àr inte stora och lever verkligen inte pÄ detta... mer lever för kan man sÀga. Det Àr fritid och sparpengar som finansierar.

• Gilla 1
Postat

Imponerande jobb, bÄde produktion pÄ lÄten och videon, det mÀrks att ni Àr noggranna.

Den enda kritiken jag kan ge Àr att jag skulle vilja haft lite mer "klös" i sÄngen, den kÀnns lite för snÀll och bekvÀm just nu. Men jag förstÄr ocksÄ att det Àr en smaksak.

Hur som helst, grymt jobbat som fan!

Postat

Det var sweet. Snygg video ocksĂ„!!! Ni vill inte komma till Kinna Ă„ spela in lr?`? Hade varit sjukt schysst att spela in er 🙂

Coolt! Nu Ă€r vi ju nĂ€stan helt klara med vĂ„r kommande platta (som den hĂ€r videon ska vara med Ă„ promota), sĂ„ det Ă€r inte högaktuellt just nu, men det ska helt klart hĂ„llas i Ă„tanke! 🙂

Imponerande jobb, bÄde produktion pÄ lÄten och videon, det mÀrks att ni Àr noggranna.

Den enda kritiken jag kan ge Àr att jag skulle vilja haft lite mer "klös" i sÄngen, den kÀnns lite för snÀll och bekvÀm just nu. Men jag förstÄr ocksÄ att det Àr en smaksak.

Hur som helst, grymt jobbat som fan!

Tack!

Jo... jag Àr nog nÀstan hysteriskt noggrann... pÄ gott och ont. Gott dÀrför att resultaten oftast talar för sig sjÀlva, ont för att det tar en sÄn tid och folk kan tendera bli otÄliga. Men noggrann ska man va om bra det ska bli tycker jag.

Postat

By the way, om nÄn vill skriva upp sig pÄ mailinglistan sÄ du Àr först att fÄ exempelvis sÄna hÀr nyheter sÄ Àr det bara att skriva in din e-mailadress pÄ första sidan pÄ http://www.secretcircus.se

(Vi skickar inte ut nÄgot orelaterat till Secret Circus, och absolut inga spamm!)

Kahman (oregistrerad)
Postat

Precis som MrBluesman inlĂ€gger sĂ„ Ă€r den ju inte "hemlig" sĂ„tillvida att vi inte vill att folk ska se den... Det Ă€r bara för att ge vĂ„ra mailingliste-fans lite chansen att se den först... Detta Ă€r bara första fasen... I slutĂ€ndan vill vi ju sĂ„klart att sĂ„ mĂ„nga som möjligt ska se och uppskatta videon! 🙂
Postat

HĂ€ftigt! Helt ok.. Men ni mĂ„ste ha mixat och mastrat i vĂ€ldigt smĂ„ högtalare för basen Ă€r alldeles för mycket! 🙂

Postat

HĂ€ftigt! Helt ok.. Men ni mĂ„ste ha mixat och mastrat i vĂ€ldigt smĂ„ högtalare för basen Ă€r alldeles för mycket! 🙂

OjdĂ„... hmm... den Ă€r ju medvetet ganska bastung, men alldeles för mycket verkar ju inte sĂ„ bra. Mina lyssningsreferenser (dvs bilstereon etc 😄 ) sĂ€ger att det Ă€r en kraftig botten, men inte för mycket. Totalvolymen Ă€r ju hyffsad (efter egen halvmild mastring), sĂ„ det borde inte vara extremt för mycket...? NĂ„n mer med bra lyssning som har nĂ„tt att sĂ€ga om det? Basen tycker jag ska ha mycket plats i den hĂ€r, men det ska ju Ă€ndĂ„ vara balanserat!

Bra lÄt & snygg video!!

Mycket bra!

Kanonbra alltihop Mr Bluesman!

Tack! Kul att ni gillar! Tack för att ni tar er tid att titta och lyssna! Sprid den gĂ€rna vidare! Nu har vi slĂ€ppt lite pĂ„ hemlighetsmakeriet. Det var som sagt mest för att vĂ„ra nĂ€rmsta fans skulle fĂ„ se den först. Nu har de fĂ„tt va först ett tag, nu Ă€r det resten av vĂ€rldens tur 😉

Postat

tack för lyssningen 🙂 nĂ€r skulle albumet komma? skulle inte de redan varit ute..? Ă€r resten av lĂ„tarna lika bra osm den hĂ€r, and you don't know och quick fix sĂ„ Ă€r det ju ett mĂ„ste att ha

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.