Jump to content
Annons

UA Solo 610 - "blind spots"?


Filmtoken

Recommended Posts

Kanske en märklig fråga, men jag blir inte klok på det.

Blev med Universal Audio's Solo 610 pre-amp för ett tag sedan, och har testat den på ett halvdussin sångare/sångerskor och även några uppmickade akustiska pålägg. Med ett undantag, har den fått allting att låta ifrån "lite bättre" ända upp till "unbefuckingleivable"; mestadels däremellan 😉

Undantaget är min röst. Allt annat jag har testat den på, ger i mina öron väldigt tydligt resultat - men min röst verkar den inte göra ett dyft med. Jag har testat allt möjligt från subtila inställningar till extrema för "analog färgning", men hur jag än bär mig åt kan jag inte för mitt liv höra minsta lilla nyansskiftning på en endaste liten diftong. Jag begriper inte riktigt det 😄

Kan någon hjälpa mig att förstå så blir jag glad som en lärka. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du har en röst av stål helt enkelt. Inte en enda krets i hela världen kan ändra den superkaraktär du har i halsen. Det är faktiskt mycket imponerande, och jag är faktiskt lite avundsjuk. Min egen röst går att manipulera in absurdum. Såpass mycket att jag faktiskt inte vet riktigt hur jag låter i verkligheten. Det skulle vara skönt att slippa spela teater för att få till det, och ha det som du; en oregerlig röst som inte ens germanium biter på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...