Jump to content
Annons

En hel låt med endast en intern mick...


Eric

Recommended Posts

Kanske inte världens populäraste grej att posta på ett ställe som avgudar prylar och mätningar hit och dit och mikrofontyper in absurdum.

Men det kanske vore bra att balansera upp det hela lite med den här länken där några killar spelar in en hel låt som ljudmässigt låter finfin. Inte för att jag gillar musiken men ni fattar nog vad jag menar.

http://www.homestudioguru.com/1198/can-a-whole-song-be-recorded-with-just-an-internal-microphone/

Inte något jag själv gör men en bra tankeställare. Eller vad tycker ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

ja allt ska vara insp. med en mick alltså och sen in i garageband för mixning. Alla filer ska kunna hittas på apogees hemsida så man kan se själv hur dom gjort.

Tror ju inte att det är så att dom uppfunnit en supermikrofon utan det är nog så enkelt som att rummet är helt okej ljudmässigt samt att dom haft nåt proffs som kan mickplacering.

Oavsett så är ju grejen att det inte handlar om att ha mycket och dyra prylar och ett perfekt inspelningsrum utan att det går att få proffsigt med i princip bara en mikrofon och rätt inställningar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...