Jump to content
Annons

Ökning av tempo vid extract av MIDI-spår..?


crys

Recommended Posts

Någon som vet varför när jag har extraherat ut en track/låt, på bara MIDI spår menar jag då, varför tempot ökar något när jag sedan konverterat filerna genom ett program till mp3. Vad kan detta bero på. Frågar så här lite hastigt och kortfattat nu, har inte riktigt kollat in på det riktigt än, vad det kan vara för något som gör detta.......

OBS! Redigering nu: Det går visst inte att ändra titeln på tråden, så jag skriver här. Det gäller inte att tempot ändras på extract, utan vid konvertering till mp3. Konvertering är från 48 khz 24 bit, till 44 khz 24 bit mp3 128 khz

Redigerat av crys
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Men är du säker på att det är där problemet ligger?? Bara också? :S. Allt annat, dvs alla andra låtar, som inte bara är i midi då utan med ionstrument som gitarr, bas, och trummor är inspleade och redigerade i 48 Khz. Blir det ingen skillnad då på något sätt med ljudet, vid jämförande med det andra låtarna då...?

Eller är det så som jag får intrycket av dig, att det ändå inte är någon skillnad angående vilken Khz det är när det bara är MIDI spår?

Redigerat av crys
Link to comment
Dela på andra sajter

fast i och för sig så ska de andra låtarna också koverteras till 44 Khz i slutändan.....men jag undrar ändå varför det blir så här?

Glömde föresten att just i det här spåret så finns det audio wav filer(röster) som är inlagda också! Så det är inte bara MIDI-spår...

Redigerat av crys
Link to comment
Dela på andra sajter

Vill bara säga nu igen, att jag troligen inbillat mig, 99 % säker då jag gjort nya extarheringar, sedan i med i annat program sedan konvertering-och det låter ok nu. Så jag tror jag inbillade mig typ mycket troligt på att tempot gick snabbare t o m 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...