Jump to content
Annons

Van Halen återförenas


spaceman

Recommended Posts

Annons

jag gillar eddies sätt att spela-kul....

🙂

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker van halen har gjort bra musik både med david och sammy. Evh är en grym gitarrist, och evh gitarren är ett mästerverk 🙂

Edit: och det skulle vara kul att få se dom live om du nu återförenas och pallar komm hit.

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

Die Hard (oregistrerad)

De har väl inte varit bra på nästan 20 år. Vissa vägrar inse att deras bäst före datum gått ut för länge sen och borde ha vettet att lägga av och göra något annat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 1984 så har det bara vart skit! Med ett undantag då dom släppte en "Best of vol 1" Där rothen fick sjunga på två spår.

Och här har dom gått tillbaka i soundet med EN gura odubbad panorerad på klassiskt halen-vis. Plus att trummorna låter klonkingt som dom gjorde förr med nada sejjare...

Kunde ha blivit en bra fortsättning men nix!

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är ju om Michael Anthony får komma tillbaks? (...) Nej, tillbaka med Anthony, utan hans lir och överstämmor så är det inget Halen!

Heh! Exakt min första tanke. Har kollat runt lite (inklusive Mad Anthony's Cafe), men inga indikationer...

Sedan så är jag nog lite kärring mot strömmen här; men jag har alltid gillat Van Halen bäst när Hagar leadade, och Lee Roth bäst när han körde sitt solo-rejs. Van Halen + Lee Roth hade aldrig "det där", tyckte jag.

Redigerat av Valle
  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Heh! Exakt min första tanke. Har kollat runt lite (inklusive Mad Anthony's Cafe), men inga indikationer...

Sedan så är jag nog lite kärring mot strömmen här; men jag har alltid gillat Van Halen bäst när Hagar leadade, och Lee Roth bäst när han körde sitt solo-rejs. Van Halen + Lee Roth hade aldrig "det där", tyckte jag.

Rothen gjorde ju en kanonplatta med Jason Becker (som tyvärr åkte på sjukdomen ALS, stackarn) David Lee Roth – A Little Ain't Enough

Asballt gitarrlir på den. Faktiskt roligare än Vai's! Lite bluesigare!

Var och såg den turnén. Hela 94 stycken marshalllådor på scenen ☺️ ..hej då judas...

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter 1984 så har det bara vart skit! Med ett undantag då dom släppte en "Best of vol 1" Där rothen fick sjunga på två spår.

http://open.spotify....dadcfpVBJlSGVUk

Och här har dom gått tillbaka i soundet med EN gura odubbad panorerad på klassiskt halen-vis. Plus att trummorna låter klonkingt som dom gjorde förr med nada sejjare...

Kunde ha blivit en bra fortsättning men nix!

En odubbad gura är the skit, jajamen! Speciellt om gitarristen kan spela sä där övrejevlige!

Link to comment
Dela på andra sajter

kräks när jag hör jump...

Ja den är ingen höjdare, likt förbannat så är det deras största hit!

Gillar alla plattor till 1984 efter det så blev det skit. Sammy har bara vart en gaphals i mina öron. Han var bra på sitt sätt, med Can't drive 55...

Fatta volymen då det begav sig..

Lite kul att Eddie börjar på versen lite för tidigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

VH ska iallafall ha en eloge för att dom var ett perfekt bränsle för den eld av avsky mot fjanteri och överdådighet som fick punken att bli glödande het under dom här åren 😉

Fast var inte det snarare Yes, ELP, Pink Floyd etc som eldade på det? Kan tänka mig att en hel del punkare gillade Van Halen i smyg.

Link to comment
Dela på andra sajter

kräks när jag hör jump...

Ja den är ingen höjdare, likt förbannat så är det deras största hit!

Flitigt (sönder?)spelad, men det är ju en kalaslåt ju. Ett jäkla tryck, och ett klassiskt synthriff... 🙂 1984 är en kul platta att lyssna på emellanåt, trots att hårdrockaren i mig försvann någonstans i den vevan...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...