Jump to content
Annons

Patrik B - Test Pressin'


patrik

Disco eller Fiasko  

13 röster

  1. 1. Disco eller Fiasko

    • - Disco! -
      10
    • - Fiasko! -
      1


Recommended Posts

LÅTNAMN: Test Pressin'

ARTIST/GRUPP: Patrik B

GENRE: Elektro House ?

LÅTLÄNGD: 7:39

KOMPOSITÖR: Patrik Björkman

PRODUCENT: Patrik Björkman

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 5.4mb (96kbps / 44khz LAME mp3)

STATUS: Färdig (lofi) demo

LÅTLÄNK: gone with ze wint

Var ett tag sen man visade upp sig här i demoforumet, men jag tyckte det var dax nu igen. En housig dänga med diverse roliga melodier och fills.

Hoppas den smakar och skrik gärna till om det är något som inte faller er i smaken!

ps. Att det blev en 96kbps encodning beror på bolagstjafs och sånt larv 🙂 ds.

Redigerat av patrik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tack grabbs!

Reason: Det där är en sån där svår sak att se som kritik tycker jag (vilket det kanske inte är i detta fall men ändå.. ). Visst kan en låt vara "överproducerad" och ha på tok för mycket element och saker och ting som förändras hela tiden. Men på nått vis så känns det ändå bättre att få kommentaren "det händer för mycket" istället för "shit man! detta var då det mest monotona och långtråkiga jag hört sedan jag föddes, plz gör några förändringar i låten!!!!" 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Discohouse 2005? Jag tyckte bakgrunden var trevligt spejsad..kanske lite uppbruten och lite ryckig åt flera håll samtidigt... kanske det reason menade?..men tror att kicken kunde vara en storlek större??.. testat att köra trekicktricket? fullt left, fullt right och en highpasstoppig i mitten...

Det tar nog ett tag att vänja sig vid låten... men en fet 4/4:a går alltid ner till frukost 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack grabbs!

Reason: Det där är en sån där svår sak att se som kritik tycker jag (vilket det kanske inte är i detta fall men ändå.. ). Visst kan en låt vara "överproducerad" och ha på tok för mycket element och saker och ting som förändras hela tiden. Men på nått vis så känns det ändå bättre att få kommentaren "det händer för mycket" istället för "shit man! detta var då det mest monotona och långtråkiga jag hört sedan jag föddes, plz gör några förändringar i låten!!!!" 😕

Rätt! de va ingen kritik, bara jag som är osäker på om jag tycker det eller ej

Disco för mig iaf 😄

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...