patrik Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 (edited) LÅTNAMN: Test Pressin' ARTIST/GRUPP: Patrik B GENRE: Elektro House ? LÅTLÄNGD: 7:39 KOMPOSITÖR: Patrik Björkman PRODUCENT: Patrik Björkman INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 5.4mb (96kbps / 44khz LAME mp3) STATUS: Färdig (lofi) demo LÅTLÄNK: gone with ze wint Var ett tag sen man visade upp sig här i demoforumet, men jag tyckte det var dax nu igen. En housig dänga med diverse roliga melodier och fills. Hoppas den smakar och skrik gärna till om det är något som inte faller er i smaken! ps. Att det blev en 96kbps encodning beror på bolagstjafs och sånt larv 🙂 ds. Edited August 7, 2006 by patrik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reason Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Detta gillade jag, bra driv, kanske händer de för mkt eller inte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThomasJ Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 låter chipspåse (helt ok mao). *Tummen upp* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Linus Posted February 20, 2005 Share Posted February 20, 2005 Rätt knepiga melodier, men det låter bra. 😛 Link to comment Share on other sites More sharing options...
patrik Posted February 20, 2005 Author Share Posted February 20, 2005 Tack grabbs! Reason: Det där är en sån där svår sak att se som kritik tycker jag (vilket det kanske inte är i detta fall men ändå.. ). Visst kan en låt vara "överproducerad" och ha på tok för mycket element och saker och ting som förändras hela tiden. Men på nått vis så känns det ändå bättre att få kommentaren "det händer för mycket" istället för "shit man! detta var då det mest monotona och långtråkiga jag hört sedan jag föddes, plz gör några förändringar i låten!!!!" 😏 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lundin Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Discohouse 2005? Jag tyckte bakgrunden var trevligt spejsad..kanske lite uppbruten och lite ryckig åt flera håll samtidigt... kanske det reason menade?..men tror att kicken kunde vara en storlek större??.. testat att köra trekicktricket? fullt left, fullt right och en highpasstoppig i mitten... Det tar nog ett tag att vänja sig vid låten... men en fet 4/4:a går alltid ner till frukost 😉 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dbd Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 Disco självfallet. Jättetuff tycker jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
milton Posted February 22, 2005 Share Posted February 22, 2005 (edited) Överproducerad – nää, det ska spraka om produktionen. Jag klickar disco. Edited February 22, 2005 by milton Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egghuvud Posted February 23, 2005 Share Posted February 23, 2005 Disco här också. Smart och snyggt genomfört. Låter bra helt enkelt. 😄 Link to comment Share on other sites More sharing options...
trancer Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Sjukt bra som vanligt ! 🙁 /Perrra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Oj, den här hade jag missat. Verkligen cool. Min enda invändning är att kicken låter lite för tysk. 5/5. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andynista Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Disco! Men jag tyckte den var lite stelbent. Det svänger inte riktigt. Och det är ju ändå ganska viktigt. Även om det låter förbannat bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reason Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 (edited) Tack grabbs! Reason: Det där är en sån där svår sak att se som kritik tycker jag (vilket det kanske inte är i detta fall men ändå.. ). Visst kan en låt vara "överproducerad" och ha på tok för mycket element och saker och ting som förändras hela tiden. Men på nått vis så känns det ändå bättre att få kommentaren "det händer för mycket" istället för "shit man! detta var då det mest monotona och långtråkiga jag hört sedan jag föddes, plz gör några förändringar i låten!!!!" 😕 Rätt! de va ingen kritik, bara jag som är osäker på om jag tycker det eller ej Disco för mig iaf 😄 Edited February 28, 2005 by Reason Link to comment Share on other sites More sharing options...
SLC-trax Posted February 28, 2005 Share Posted February 28, 2005 Svängig "bit", jag röstar Disco =) Vid 2:12 typ blev det spontant headbob, rätt så hårt faktiskt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts