Jump to content
Annons

Hittade ingen oanvänd titel!


Rune E

Recommended Posts

Hej! Hittade detta spännande forum av en ren händelse och känner spontant att jag kommer att

tillbringa mycket tid här. Kul att kunna dela med sig i musikskapandet på det här viset

Här finns ju också ett tekniskt kunnande, som jag säkert kommer att ha stor nytta av. Hoppas jag

själv kan tillföra något av värde.

Jag spelade keyboards en hel del med vispop och fusion (!) band i Göteborg under förra århundradet,

men pga. familjebildningar och andra komplikationer har det blivit mest musicerande med datorns hjälp

Min utrustning består f.n.av ett nyinköpt Casio PX-300 digitalpiano (fantastisk klaviatur tycker jag!)

samt en Alesis QSR syntmodul. Casiot´s pianoljud är i sig själv lite livlöst men genom att mixa det

med ett diskret pianoljud från modulen, låter det hela helt OK.

Jag har ett ganska brett musikintresse. Lyssnar lika gärna på rock, fusion, jazz som folkmusik

och klassisk musik.

Har en hel del eget material inspelat i Logic. Tyvärr rasade min gamla trogna PowerMac och den

enda dokumentation jag har av mitt låtskriveri är avdrag på kassettband. Det brusar kopiöst förstås,

och inte blir det bättre av att konverteras till mp3.

Redigerat av Rune E
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

"Hittar ingen bra oanvänd välkomstfras"

"KAn tyvärr inte hälsa dig välkommen för jag hittade ingen oanvänd 'skicka svar'-knapp att trycka på"

Man får den respons man förtjänar 🙁

Tackar i alla fall för välkomsten eller vad det nu heter 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...