Jump to content
Annons

Line6 nya förstärkare


Shimmen

Recommended Posts

För ett tag sedan var ett inlägg om en förstärkare som man kunde kopiera andra förstärkarljud med som jag blev aningen uppspelt av för dess kvalitet och realism i ljuden den skapade ☺️ Jag jämförde den med Line6 moduleringssaker och sa att denna nya stärkaren var överlägsen, men jag insåg förut idag att teknologin har hunnit för mig i alla fall. Denna toppen kostar runt 600 pund i Storbritannien. Döm själva,

//Simon

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Yes, DT-serien är riktigt intressant. Och låter kanon för de pengarna, annat kan man inte säga.

Det var inget fel på din entusiasm i förra tråden, det är verkligen en imponerande produkt de tagit fram. Tyvärr blir den helt anakronistisk i en tid när riktigt bra modellering är väldigt billig. Den är liksom lanserad tio år för sent, hur bra den än fungerar. Fakta kvarstår dock - den är riktigt cool. Hoppas de vidareutvecklar konceptet, det måste gå att göra störtsköna grejer med den tekniken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag blir lite sugen... iaf på stärkaren. Tycker fortfarande Variax-gurorna låter lite keckigt... men stärkaren låter ju kanon! Vet inte varför man som gitarrist skulle behöva så många olika sound, men lite ballt är det ju. Fast det är ju bättre att ha ETT grymt sound som är mitt. Tror inte fler möjligheter är vad de flesta behöver, men för en studio så kan ju en sån där vara väldans användbar!

Redigerat av MrBluesman
Link to comment
Dela på andra sajter

Emuleringar är ändå alltid bara emuleringar.

Själv tänker jag att ljud alltid är ljud. Om det sen kommer från en stärkare från 1969, en dator från 2009 eller en brödrost från 1989 spelar ingen roll. Låter (och känns) en emulering riktigt bra blir jag glad, ty då blir allt så enkelt.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...