Jump to content
Annons

Förlorad inspiration


Didrik

Recommended Posts

Annons

Nu är de höst strax, börjar kännas iaf. Inspirationen är i botten, sitter och leker runt i cubase och får ingenting gjort.

I vilken ände börjar man när de känns såhär?

Vad får er att komma igång?

/ Körd i BOTTEN 😕

Gör en låt om hur grått och tråkigt allt är?

Refr: Botten, jag är körd i botten ... 😛

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad jag brukar göra när jag känner att man inte får till nånting är att jag går ut och cyklar en runda eller nått och försöker lista ut hur olika saker skulle låta om de va en synth eller liknande. Men det bästa med inspiration är att den alltid kommer tilbaka 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Wavebreaker: Bilen är en bra plats, där brukar de mesta av mina grejer dyka upp. har skitmycket idéer men har sjukt svårt att få ut de. !

kanske tar en sväng med bilen 😛

Nja, jag tycker personligen att cykla är bättre, just dehär med att ha vinden i ansiktet och sånt. fast du kanske har en cabbe? 😉

fast vad vet jag, måste fortfarande vänta tre år till innan jag får bil. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag brukar lyssna på nåt helt nytt. Du vet, något av allt det där man snappat upp och tänkt att "Det där måste jag lyssna på nån gång...". Eller så lyssnar jag inte på musik alls, utan läser en bok, ser en film eller bara glömmer bort allt vad musik heter någon dag (OBS: svårt). Det brukar alltid lösa sig. Kör jag fast ordentligt skiter jag i kreativiteten och bara köttar teknik tills det lossnar. Mitt i alla skalövningar, allt jammande och alla konstiga ackord jag tror jag måste kunna men aldrig kommer att använda brukar en idé ta form, vare sig jag vill det eller inte 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Skaffa något annat intresse än bara musik att syssla med ett tag. Skriv en bok, måla en tavla, gör en film.

Eller lär dig ett nytt instrument.

Precis det jag tänkte skriva.

Man behöver inte alltid göra musik, ta en paus några veckor eller månader som jag själv brukar göra.

Själv håller jag på med många olika saker och inte bara musik. Jag målar tavlor, Ute och tar bilder på naturen, sen tar min stora passion för film Tv-serier upp nästan all min tid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för responsen och tipsen, ja tror ja tar ett break ett tag och ser om ja kan komma igen, de jävliga är att ja precis har byggt klart min lilla studio, tråkigt då att inspirationen inte finns.

men som någon sa här tidigare: inspirationen kommer alltid tillbaka !

Ha en underbar höst!

musik är livet

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag har det precis likadant..., en massa nu utrustning som jag köpte på mej i våras och ett hyfsat färdigbyggt kontrollrum/studio och en ny fullängdare som vi ska spela in men ingen motivation....

Jag brukar försöka komma på ett tema eller liknande till plattan men kommer inte på något bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjena Didrik.

Nu vet jag inte vad för musik du gör men något som hjälpte mig att få arslet ur vagnen var att begränsa mig.

EN synth, inget mer. Gör alla ljuden med EN synth. Det har hjälpt mig ur en av de värsta svackorna jag upplevt. Visst, det låter inte riktigt som musiken jag brukade göra men det är ett bra sätt att disciplinera sig själv.

Jag önskar dig lycka och framgång.

Fridens.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...