Jump to content
Annons

Festival #39 intressetråd


Matthew L

Recommended Posts

Annons

Vet inte vad det i detta fall refereras till, men inom folkmusiken betyder drone/pedalton/bordun, en ton som ligger fast (tänk säckpipa med fasta toner som ligger med hela tiden, förutom melodipipa)

Är det som när man på en gitarr låter E (låga) vara fri och sen spelar denna ihop med typ H, C, D, E på A strängen? Typ en hel del Cure och depp va?

Redigerat av ONSatan
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kanske var lite tjurig i morse, vi säger väl 60 sek då :rolleyes:

Ska det vara en gräns ska det vara en minimumgräns och den ska ligga på minst fem minuter.

Vad sägs om nåt rocktema för en gångs skull?

Kiss?

Black sabbath?

Led zeppelin?

kniv_1201943508_1347638.gif

Stenåldersmusik eller Agentmusik lär det väl inte bli.

Stenåldersmusik vore skitkul! Roligare än drone! Jag röstar på det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämningen börjar bli hotfull .... 😉

Tyvärr har intresset minskat för studiofestivalen allt eftesom... kan undra varför, inget riktigt drag ens i en sån här tråd.

Behövs nåt extra för att väcka den igen tror jag fast jag vet inte vad. Jag vet vad jag går i gång på men men.

Tänker man efter verkar det ju blivit lite bidrag då man ska efterlikna nåt som redan finns, (80 tal, AC/DC) Är det dags att plocka fram Valles gamla ide igen?

3. Man skriver och producerar en låt som är så nära ett plagiat som möjligt, men utan att det uppenbarligen bryter mot lag, moral och heder. Man röstar inte i poäng utan i procent 0 - 100% om 10-intervall; ju lägre medeltal (summa % delat med antal lämnade röster) desto självständigare blir låten och därför en loser-låt. Ju högre medeltal desto större chans att koras som vinnare. Medeltalet får dock aldrig överstiga 90%, då den nivån ska anse motsvara medveten och hänsynslös låtstöld vilket för deltagaren ska medföra diskvalificering samt därefter omedelbar polisanmälan.

Citatet kommer härifrån

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skriver och producerar en låt som är så nära ett plagiat som möjligt, men utan att det uppenbarligen bryter mot lag, moral och heder. Man röstar inte i poäng utan i procent 0 - 100% om 10-intervall; ju lägre medeltal (summa % delat med antal lämnade röster) desto självständigare blir låten och därför en loser-låt. Ju högre medeltal desto större chans att koras som vinnare. Medeltalet får dock aldrig överstiga 90%, då den nivån ska anse motsvara medveten och hänsynslös låtstöld vilket för deltagaren ska medföra diskvalificering samt därefter omedelbar polisanmälan.

Det röstar jag på.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan vi ha att man får göra låten hur fan man vill, bara den har en text och att den texten är "Cantate domino" om och om igen, varken mer eller mindre.

Haha!

Gillar även någons idé i förra spåntråden - brutal speedmetallåt på exakt 23 sekunder. Fler galna teman!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte den ansvariga sammanställa en omröstning?

Många roliga idéer :rolleyes:

Som pendlande heltidsarbetande tvåbarnsfar med villa så har jag inte hunnit vara så aktiv i denna tråd som jag skulle önskat men jag ska gå igenom tråden och kolla på de bästa förslagen och hur många röster de fått. Fortsätt gärna att ha åsikter kring uppkomna förslag elller om ni har ännu bättre idéer.

Återkommer förhoppningsvis ikväll...

/M

Link to comment
Dela på andra sajter

Musik för guldfiskar. Hur skulle musik låta om man bara hade fem sekunders närminne? Man minns ingenting från fem sekunder sen och bakåt i låten.
Ett evighetslångt intro?
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...