Jump to content
Annons

Pressent till musiklärare?


pearlvisionboy

Recommended Posts

Jag ska få ett halvbra äldre icke märkes trumset av en musik-lärare i skolan!

Men vill ändå ge ngt för det.

ÄR det okej att ge en wisky flaska?

ngn som är lärare eller ngt skulle ni ta emot det från en elev?

Eller skulle det uppfattas kånstigt? 😉

(detta har ingenting med skoltid att göra, utanför skolan men ändå 😛 )

(Jag går på gymnasiet)

Eller kom med bättre förslag 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ja om du vet att han tycker om Whiskey så. Alla tycker ju inte om det. Och alla dricker inte alkohol (exempelvis inte jag).

Alltid lite känsligt att ge bort alkohol.

Tror faktiskt inte att du behöver ge något i gengäld. Det är ju inte omöjligt att han faktiskt hade slängt trummorna om inte du velat ha dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tips: Undvik alkohol, det blir enklare. Din musiklärare kanske älskar whisky, men hela alkoholsvängen och kopplingen till skola är lite... komplicerad. Han kan drabbas av känslan "får jag verkligen ta emot det här?"

Tips 2: Köp en låda lyxchoklad i stället.

***

tjing

/Bengt

Link to comment
Dela på andra sajter

För flera år sen gav jag en flaska hemgjord snaps till en jobbarkompis, som tack för hjälpen med en sak.

Några månader senare berättade han att han var nykter alkoholist och hade fått ett återfall tack vare flaskan från mig. Inte så kul

Jag skulle aldrig ge alkohol till en människa jag inte känner väl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att ge är stort men att ta emot och visa genuin tacksamhet kan var större. Du behöver inte ge något annat än din tacksamhet.

Helt rätt. Din musiklärare förväntar sig inget i gengäld förutom att han hoppas du ska bli en grym trummis. Du är säkert redan på god väg, annars skulle han inte skänkt dig trummorna. Håll i pengarna, köp trumstockar åt dig själv.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...