Jump to content
Annons

Sequenzer


MRS8

Recommended Posts

Det finns ju en uppsjö av olika inspelningsprogram och till väldigt olika priser. Vilket tycker ni att jag bör välja ?

Använder pc med windows och har ingen lust att byta.

Jag vill kunna spela in auidio-spår från trummaskin, bas, gitarr, sång, aukustisk, några midi-spår från klaviatur. det skulle i allra värsta fall bli 8 midi + 16 audio och nu överdrev jag.

vill sen kunna mixa, lägga in olika filter, reverb osv, göra en mp3 av mina alster. ny på detta men man lär sej väl lite eftersom, huvudsaken är att man kan pillra och greja och ha kul !

Vore en fördel men ej krav att man kan köpa litteratur till programmet på svenska.

priset är inte det viktigaste,men såklart betalar jag hellre något mindre än att slänga upp en massa på sånt jag inte kommer att använda.

Vore mycket tacksam för tips på Sequenzer och/eller tips på vad man kan tänka på. Förstår att det finns många trådar om detta, hoppas att jag beskrivit vad det är jag vill så att det gå att förstå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har du slängt ett öga på Propellerheads Record+Reason Duo? Om du köper det nu så får du dessutom uppgraderingen till Reason 6 utan kostnad och det är riktigt lättarbetade och framförallt ROLIGA program som gör det extremt enkelt att skapa musik och få det att låta riktigt riktigt bra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

..som sagt-det finns lika många trådar som svar din fråga.....

själv använder jag Cubase och brukar föreslå det-därför att just jag trivs med det....

men jag har ett annat förslag:

det är att du laddar demoversioner av reaper,protools och cubase mm. och kollar vilket du trivs bäst med...

mvh

:rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

..som sagt-det finns lika många trådar som svar din fråga.....

själv använder jag Cubase och brukar föreslå det-därför att just jag trivs med det....

men jag har ett annat förslag:

det är att du laddar demoversioner av reaper,protools och cubase mm. och kollar vilket du trivs bäst med...

mvh

ska kolla demo på cubase. elements är nog för mej. Tack för tipset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du slängt ett öga på Propellerheads Record+Reason Duo? Om du köper det nu så får du dessutom uppgraderingen till Reason 6 utan kostnad och det är riktigt lättarbetade och framförallt ROLIGA program som gör det extremt enkelt att skapa musik och få det att låta riktigt riktigt bra 🙂

Ja, det ser trevligt ut. ska se om jag hittar en demo.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...