Jump to content
Annons

Har elbolagets inkompetens gjort skada på min dator?


Naymari

Recommended Posts

Annons

Hejsan!

Elbolaget som förser vårt hus med ström har under de senaste veckorna orsakat oannonserade strömavbrott. (runt 2 i veckan i 3 veckors tid) De har oftast varit korta avbrott på endast några minuter och igår hade vi ett avbrott på över en timme. Vilket jag hoppas var undertiden de löste problemet. (vilket deras hemsida stödje t.om)

Men det är såhär att min dator (iMac 2011 modell) har börjat bli lite motstridig nu efter alla dessa strömavbrott. (datorn har varit igång när strömmen gått) De största problemen märker jag med internet uppkopplingen. att internet dör sådär i någon minut varannan timme ungefär, och att den inte laddar hemsidor korrekt. (ingen annan i huset har problem) och idag kom det upp en "please restart your computer" meddelande, vilket gjorde mig väldigt skraj. Appstore får heller ingen anslutning. och datorn kan sluta synka med mitt ljudkort lite när den själv vill.

Så, jag undrar om elbolagets problem kan ha skadat min dator och utsatt dessa problem? hade inga problem innan. och det känns trist att en dator som inte är över 2 månader gammal gör såhär 🙁

Och om de skulle vara deras fel, kan jag kräva ersättning från dem?

Troligtvis så är det inget fel på datorn, den ska klara strömavbrott. Däremot så kan det ju på grund av strömavbrotten ha blivit en del felskrivningar till hårddisken som orsakar de problem du pratar om. Kör en skivkontroll med diskverktygen och reparera behörigheter. Då kommer nog din iMac funka bättre. Passa även på att uppdatera till senaste Safari-versionen om du inte har gjort det redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Snarare är det väl en garantifråga. Fortsätter problemen trots att du testar olika saker så är det väl bara att kontakta butik, dom kommer aldrig kunna se hur problemen uppkommit, och det vet du egentligen inte heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...