Jump to content
Annons

Tips och ideer angående gitarrköp


Password1 (oregistrerad)

Recommended Posts

Password1 (oregistrerad)

Tja

Köpte min första gitarr för ungefär ett år sedan och har spelat lite grann regelbundet sedan dess. Kan inte säga att jag spelat jättemycket varje dag, men känner att jag har utvecklats en del. Det är en sådan där Black Devil som ser ut som en Gibson Les Paul jag skaffade då.

Nu är jag dock lite nyfiken på en ny gitarr. Har funderat ett tag på en Fender Stratocaster, dels för att jag gillar utseendet på dem och dels för att det är single-coil mickar på dem och ska tydligen vara justa. Tänkte att det kunde ge en annan typ av spelupplevelse, då min gamla gitarr har två humbuckers och är i billigaste laget. Har dessutom hört att det är stor skillnad mellan billiga gitarrer och de som kostar lite mer. Eller är jag ute och cyklar?

Den typen av musik jag spelar är främst neoklassiskt och skulle således vilja ha en som är lämpad till sådan musik. Spelar sällan något annat, skulle gärna vilja ha distat ljud fast ändå inte skränigt ljud. Är väldigt sugen på en sådan där Yngwie Malmsteen Fender Stratocaster, fast priset kanske lite är att ta i.

Har ni några ideer på vilken gitarr som skulle passa? Är det någon större skillnad mellan en "vanlig" Fender och signaturmodellerna? Skulle även uppskatta lite tips på saker jag bör hålla reda på för att identifiera en bra gitarr, om ni har lust att berätta lite.

Redigerat av Password1
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena.

När det gäller gitarrer så är det att en lite dyrare gitarr är bättre. Men en Fender Stratocaster som Yngwie använder är nog att ta i. De är dyra. Kolla gärna på Fenders billighetsmärke, Sqeuir (Är säkert felstava). Där finns det gitarrer för runt 4000 tusen som är helt okej. Annars ta dig ner till en musik affär och provsppela och kolla med personalen där. 4sound är den jag brukar använda. De finns lite överallt annars kolla med den lokala musik handlarn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Japp...provspela en massa gitarrer som håller sig inom din budget. Hur känns gitarren, är den lätt att spela på, verkar den ha ett sound som tilltalar dig, känns mekaniken och banden kvalitativa.

Det är nog dumt att binda upp sig på ett märke. När jag köpte bas senast blev det en asful blåmetallic Yamaha från tidigt 90-tal, men fan så sköna att spela och den låter fantastiskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Provspela massor och provspela främst akustiskt! Lyssna efter karaktären på ljudet, efter balans mellan bas, mellanregister och diskant, lyssna på sustain m.m. En elgitarr som låter dålig akustiskt kommer du aldrig kunna få att låta riktigt bra inkopplad, i bästa fall kan mickar och/eller förstärkare dölja den dåliga karaktären men du kan aldrig få pickups eller förstärkaren att plocka fram något som inte finns där från början. En elgitarr som däremot låter bra akustiskt men som t.ex. låter klent inkopplad är det lättare att få fart på genom att byta pickups och de är mycket billigare än att köpa en helt ny gitarr.

EDIT: En sak till, försöka blunda (i alla fall lite) för hur gitarren ser ut, det är mycket bättre att låta bra med ful gitarr än att låta dåligt med en snygg. 🙂

Redigerat av Kiefz
Link to comment
Dela på andra sajter

köp en Yngwie med skaloperad hals-det hade jag gjort om jag hade råd och ville ha en.

de är inte dyrare än andra amerikaFender.

Eller en Fat strat med humbucker.

Och så tycker jag att nya blacktopserien är cool.

jag kör Gibson själv f t.

Hade en US strata (jag blev av med) i många år-sedan -86 för att vara exakt och jag har

aldrig funderat på att byta instrument innan jag förlorade den.

.

Men nu är jag helt nöjd med min Gibson .....

Vad vill du har för prislapp så vi vet klassen litet bättre.

Schecter verkar göra både snygga och bra gitarrer till ett bra pris.Testade nyss en sådan

och jag tyckte den var skön och lät bra.

rolleyes.gif

Edit:

Jag blev faktiskt sugen på Schecter efter jag provspelat..men..jag har ju redan en gura så och vill inte byta.

Men provspela gitarrer och ta en du tycker om och trivs med, som du finner bekväm och med shyyst ljud.

Prova..köp den du gillar bäst att spela med...

Redigerat av pxm
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag började spela gitarr för två år sedan, jag har nog ägt 15 gitarrer sedan dess. Allt från jackson gitarrer till olp , stratocasters, les pauls osv. Jag blev helt galen för jag hittade inte den tonen jag var ute efter. Sen började jag titta på att det kanske är mickarna jag skulle byta och det gjorde jag till sist. Så nu har ja en billig gitarr fast med handgjorda mickar gjorda enligt mina krav och jag ångrar inte att jag gjorde så här 🙂 jag fick sitta på youtube för att lära mig att byta ut dom. Sen köpte jag nya pottar som satt i en färdig ihop löddad med sladdar och switch. Supreme gitarrena är grymt bra, är du trött på tonen kanske du skall byta pottar och mickar på gitarren så den vaknar till liv. För det är oftast det som är den stora skillnaden mellan en billig gitarr och en dyr, att den dyra har bättre hårdvara så som mickar och tuners pottar osv.

De finns tre stora tillverkare från korea (som har fabriker i kina oxå) som gör nästan samtliga amerikanska märkens made in china och korea modeller

Och det är saein ( shine guitars), acepro guitars, och jack & danny guitars. Dom gör bla epiphones, peavey, johnson med flera. Den stora skillnaden är att i dom märkes gitarrerna lägger dom märkes saker( pickups, tuners, pottar osv). Vissa av märkes gitarrerna använder pickups från artec pickups. Annars är det ingen skillnad från deras egna märkens modeller.

Men nu har arbetarna i kina börjat ställa krav på löner osv, så nu gör vissa sina gitarrer i vietnam. Bla vgs, Vig, spear osv

Och sen trilla poletten ner att det spelar ingen roll vilket märke jag har på gitarren så länge jag inte kan spela ordentligt.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

För det är oftast det som är den stora skillnaden mellan en billig gitarr och en dyr, att den dyra har bättre hårdvara så som mickar och tuners pottar osv.

Nja, det där är inte riktigt sant. En dyrare gitarr har ofta helt andra kvalitéer på träet jämfört med billigare. På billigare gitarrer används ofta trä från snabbt uppdrivna träd, med lägre densitet och högre grad av fukt än träet i de dyrare gitarrerna som ofta kommer från träd som fått växa långsam, ibland på särskilt gynnsamma platser. Vissa tillverkare lagrar även träet till sina dyrare modeller, vilket ger en helt annan kvalitet på den färdiga produkten.

Men du har helt rätt i att en billigare gitarr ibland har riktigt usel hårdvara, som både dödar tonen och ger problem med stämning, intonering etc.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det där är inte riktigt sant. En dyrare gitarr har ofta helt andra kvalitéer på träet jämfört med billigare. På billigare gitarrer används ofta trä från snabbt uppdrivna träd, med lägre densitet och högre grad av fukt än träet i de dyrare gitarrerna som ofta kommer från träd som fått växa långsam, ibland på särskilt gynnsamma platser. Vissa tillverkare lagrar även träet till sina dyrare modeller, vilket ger en helt annan kvalitet på den färdiga produkten.

Men du har helt rätt i att en billigare gitarr ibland har riktigt usel hårdvara, som både dödar tonen och ger problem med stämning, intonering etc.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det där är inte riktigt sant. En dyrare gitarr har ofta helt andra kvalitéer på träet jämfört med billigare. På billigare gitarrer används ofta trä från snabbt uppdrivna träd, med lägre densitet och högre grad av fukt än träet i de dyrare gitarrerna som ofta kommer från träd som fått växa långsam, ibland på särskilt gynnsamma platser. Vissa tillverkare lagrar även träet till sina dyrare modeller, vilket ger en helt annan kvalitet på den färdiga produkten.

Men du har helt rätt i att en billigare gitarr ibland har riktigt usel hårdvara, som både dödar tonen och ger problem med stämning, intonering etc.

Hej

Jag hade faktiskt ingen aning att det här med hur länge träet fått mogna osv hade så stor betydelse. Jag vet ju att alder låter annorlunda än mahogany tex. Jag själv föredrar basswood med flame maple top. Här har du lite bilder på ace pros top of the line serie, dom kostar från strax under 4000kr upp till 5000kr och det är med kahler tremolo, emg hz, groover mekanik, äkta floyd rose, set neck osv .Jag har väldigt svårt att tro att träet i dessa är det dåliga. Hade det inte stått ace pro på dessa utan något av dom stora märkena vore ett pris under 10-15000 kr nästan för lite. Det var det jag syftade på :)Du fär hålla med om att dessa är super nice

mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

bildonani lär knappast hjälpa...eller är det hur snygg en gitarr ser ut i ett fotoarr som avgör hur bra den kommer att fungera för respektive musiker?

...och sedan detta med att dra custom till sin spets...

""jag kör handlindade spolar från Sheffield där en snubbe som heter Carl Mcvewans står för detta, dyrt men bara det dyraste är bäst nog. Trät i min gitarr är lagrat i speciell olja i Grekland under 20 år detta ger 0.0001 ms längre sustain, mekaniken är specialtillverkad i Schweiz...precision. Faktum är att ingenting på min gitarr är orginal utan jag vet bättre än alla proffs därute....undrar varför dom inte fattat det???""

De flesta av massan betraktade stora gitarrister har ganska så vanliga gitarrer och det låter guld.

Link to comment
Dela på andra sajter

bildonani lär knappast hjälpa...eller är det hur snygg en gitarr ser ut i ett fotoarr som avgör hur bra den kommer att fungera för respektive musiker?

...och sedan detta med att dra custom till sin spets...

""jag kör handlindade spolar från Sheffield där en snubbe som heter Carl Mcvewans står för detta, dyrt men bara det dyraste är bäst nog. Trät i min gitarr är lagrat i speciell olja i Grekland under 20 år detta ger 0.0001 ms längre sustain, mekaniken är specialtillverkad i Schweiz...precision. Faktum är att ingenting på min gitarr är orginal utan jag vet bättre än alla proffs därute....undrar varför dom inte fattat det???""

De flesta av massan betraktade stora gitarrister har ganska så vanliga gitarrer och det låter guld.

Möligtvis inte, nu var det inte riktigt det detta du syftade på det handlade om.

Men jag tror personligen att alla sura griniga som finns på alla internet forum hade mått så mycket bättre av att bara vara lite gladare och positiva ibland och inte se det negativa i allt, och när dom väll insett det, hade dom alla gånger blivit bättre människor och även bättre musiker.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag hade faktiskt ingen aning att det här med hur länge träet fått mogna osv hade så stor betydelse. Jag vet ju att alder låter annorlunda än mahogany tex. Jag själv föredrar basswood med flame maple top. Här har du lite bilder på ace pros top of the line serie, dom kostar från strax under 4000kr upp till 5000kr och det är med kahler tremolo, emg hz, groover mekanik, äkta floyd rose, set neck osv .Jag har väldigt svårt att tro att träet i dessa är det dåliga. Hade det inte stått ace pro på dessa utan något av dom stora märkena vore ett pris under 10-15000 kr nästan för lite. Det var det jag syftade på :)Du fär hålla med om att dessa är super nice

mvh

Hur ska jag kunna hålla med om att de är "super nice" när jag inte testat en enda av dem?

Link to comment
Dela på andra sajter

De flesta av massan betraktade stora gitarrister har ganska så vanliga gitarrer och det låter guld.

+1

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tror personligen att alla sura griniga som finns på alla internet forum hade mått så mycket bättre av att bara vara lite gladare och positiva ibland och inte se det negativa i allt, och när dom väll insett det, hade dom alla gånger blivit bättre människor och även bättre musiker.

Det där var bland det dummaste jag läst på forumet på mycket länge. Tänk dig för är du snäll.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där var bland det dummaste jag läst på forumet på mycket länge. Tänk dig för är du snäll.

Varför skall jag tänka mig för? Om man hela tiden skall leta fel på vad folk skriver( detta var generellt menat) kan man inte må bra. Det var det jag menade, var det något fel med det? Jag Jag har inga problem med det, för jag bryr mig inte. Men det är tråkigt, Och detta handlar inte bara om detta forumet, utan rent generellt på alla forum där man kan gömma sig bakom ett alias. Jag anser att en bitter sur negativ människa, kan inte må bättre än den som är glad och positiv.

Mvh

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför skall jag tänka mig för? Om man hela tiden skall leta fel på vad folk skriver( detta var generellt menat) kan man inte må bra. Det var det jag menade, var det något fel med det? Jag Jag har inga problem med det, för jag bryr mig inte. Men det är tråkigt, Och detta handlar inte bara om detta forumet, utan rent generellt på alla forum där man kan gömma sig bakom ett alias. Jag anser att en bitter sur negativ människa, kan inte må bättre än den som är glad och positiv.

Mvh

Du kan väl berätta vem eller vilka i den här tråden som gjorde att du kände att du var tvungen att skriva "Men jag tror personligen att alla sura griniga som finns på alla internet forum hade mått så mycket bättre av att bara vara lite gladare och positiva ibland och inte se det negativa i allt, och när dom väll insett det, hade dom alla gånger blivit bättre människor och även bättre musiker."?

Vem har hela tiden letat fel? Och framför allt, vem här inne tycker du behöver bli en bättre människa?

Jag skrev att ditt inlägg inte stämde eftersom det inte gör det. Jag tycker att det är viktigt att man inte sprider information som inte stämmer väl överens med verkligheten på ett forum där många är nybörjare (jag själv på många punkter) och där många litar på vad som skrivs.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Du kan väl berätta vem eller vilka i den här tråden som gjorde att du kände att du var tvungen att skriva "Men jag tror personligen att alla sura griniga som finns på alla internet forum hade mått så mycket bättre av att bara vara lite gladare och positiva ibland och inte se det negativa i allt, och när dom väll insett det, hade dom alla gånger blivit bättre människor och även bättre musiker."?

Vem har hela tiden letat fel? Och framför allt, vem här inne tycker du behöver bli en bättre människa?

Jag skrev att ditt inlägg inte stämde eftersom det inte gör det. Jag tycker att det är viktigt att man inte sprider information som inte stämmer väl överens med verkligheten på ett forum där många är nybörjare (jag själv på många punkter) och där många litar på vad som skrivs.

Det spelar nog ingen större roll vad jag skriver här angående detta. För att då kommer någon skriva hur fel jag har osv. Oavsett om jag har rätt eller fel.

Men jag får tacka för din sista kommentar, nu tror dom som läser denna tråden att jag sprider lögner och hittar på saker. Det jag läst till mig angående gitarr märkena ovan, är absolut ingen lögn eller något jag hittat på. Jag jobbar själv i textil branschen och vi syr upp våra kläder på samma fabriker med samma tyger osv, som flera kända märken som är svindyra. Vad är det då för skillnad, ingen bara namnet på tvättlappen och att det skilljer sig mycket pengar i slut priset.

Mvh

Redigerat av Henber77
Link to comment
Dela på andra sajter

T

Nu är jag dock lite nyfiken på en ny gitarr. Har funderat ett tag på en Fender Stratocaster, dels för att jag gillar utseendet på dem och dels för att det är single-coil mickar på dem och ska tydligen vara justa. Tänkte att det kunde ge en annan typ av spelupplevelse,

prova några stator till att börja med, fender brukar ha rundare halsar än les paul modellerna så det blir ju anorlunda. Singlecoil ljudet gillar jag personligen bättre till mycket av det jag spelar. De ger mindre dist och ett tunnare (mer diskant) ljud än humbuckers.

Så testa många olika gitarrer gärna på samma stärkare (tex i en butik) och hör vad som skiljer dem åt, och vad det är du gillar. sen kan du leta efter en sådan gitarr, kanske begagnad. inom din budget.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

mini humbuckers gillar jag också ljudet på så testa nån sådan också.

i princip så finns alla gitarrmodeller,halsprofiler och pickuper på nån gitarr så prova vad som känns rätt och sök sedan efter den gitarr som har det du vill ha.

micar (pickups) är ju lätta att byta och det finns massor att välja på så om du hittar en gitarr du tycker är snygg och är skön att spela på så kan du ju alltid byta mic.

det finns singelcoil micar i humbucker storlek och humbuckers som ser ut som singelcoil micar så det går alltid att byta.

Och det är roligare att spela på en snygg gitarr än en ful! 😛

så se till att du får med allt:

en snygg gitarr som är: skön att spela på, låter bra, håller stämningen med rak hals.

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Det spelar nog ingen större roll vad jag skriver här angående detta. För att då kommer någon skriva hur fel jag har osv. Oavsett om jag har rätt eller fel.

Men jag får tacka för din sista kommentar, nu tror dom som läser denna tråden att jag sprider lögner och hittar på saker. Det jag läst till mig angående gitarr märkena ovan, är absolut ingen lögn eller något jag hittat på. Jag jobbar själv i textil branschen och vi syr upp våra kläder på samma fabriker med samma tyger osv, som flera kända märken som är svindyra. Vad är det då för skillnad, ingen bara namnet på tvättlappen och att det skilljer sig mycket pengar i slut priset.

Mvh

Jag tror definitivt inte att folk kommer att se dig som en lögnare bara för att jag inte håller med dig om ett påstående i en tråd. Jag är övertygad om att du, precis som de allra flesta här, har mycket vettigt att dela med dig av. Men man måste klara av att folk inte köper det man säger rakt av. Jag tycker inte att det du skrev om att skillnaden på en billig och en dyr gitarr främst är hårdvara som stämskruvar och mickar etc stämde. Så enkelt är det, no more, no less.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja

Köpte min första gitarr för ungefär ett år sedan och har spelat lite grann regelbundet sedan dess. Kan inte säga att jag spelat jättemycket varje dag, men känner att jag har utvecklats en del. Det är en sådan där Black Devil som ser ut som en Gibson Les Paul jag skaffade då.

Nu är jag dock lite nyfiken på en ny gitarr. Har funderat ett tag på en Fender Stratocaster, dels för att jag gillar utseendet på dem och dels för att det är single-coil mickar på dem och ska tydligen vara justa. Tänkte att det kunde ge en annan typ av spelupplevelse, då min gamla gitarr har två humbuckers och är i billigaste laget. Har dessutom hört att det är stor skillnad mellan billiga gitarrer och de som kostar lite mer. Eller är jag ute och cyklar?

Den typen av musik jag spelar är främst neoklassiskt och skulle således vilja ha en som är lämpad till sådan musik. Spelar sällan något annat, skulle gärna vilja ha distat ljud fast ändå inte skränigt ljud. Är väldigt sugen på en sådan där Yngwie Malmsteen Fender Stratocaster, fast priset kanske lite är att ta i.

Har ni några ideer på vilken gitarr som skulle passa? Är det någon större skillnad mellan en "vanlig" Fender och signaturmodellerna? Skulle även uppskatta lite tips på saker jag bör hålla reda på för att identifiera en bra gitarr, om ni har lust att berätta lite.

Enda sättet för dig att få veta är att prova de gitarrer du är intresserad av. Fenderstrator finns det en uppsjö olika varianter av, och alla är lite olika sinsemellan. Just Yngwie-stratan är lite speciell med sin skalloperade greppbräda. Det innebär, om du inte redan vet, att greppbrädan är urgröpt mellan bandstavarna. Detta gör att du kan få ett annat grepp i strängen vid exempelvis bändning, och eftersom du aldrig känner av greppbrädan under strängarna blir känslan lite speciell.

Vad gäller just single-coil finns både bra och mindre bra varianter. Gillar du Yngwies sound finns ju hans signaturmodeller att köpa, förr DiMarzio, numera SD. Hans singlecoil-modell är en stackad humbucker, dvs spolarna ligger ovanpå varandra istället för bredvid. Det kan vara att rekommendera, eftersom du skriver att du gillar att lira med dist. Vanliga single-coils kan vara en pina när signalen är riktigt het .Men en strata generellt är nog inte mer lämpad till neoklassiskt bara för att Yngwie har en, om du förstår mig rätt. Jag tycker att det är apkul att bränna Yngwie-shred emellanåt, och det går alldeles utmärkt på min Music Man JP6, och före det gick det precis lika bra på min ESP M-II. Så just på den punkten kan du helt enkelt välja en gitarr du känner dig bekväm med.

När det gäller att identifiera en bra gitarr är det ganska komplext, om jag utgår från mig själv. Jag är ganska petig och känner ofta igenom gitarren, hur tight halsen sitter mot kroppen om det är en skruvad hals, hur svajet sitter och ser ut, om halsen är rak eller krokig (förutom vanlig neck-relief), om pottarna sitter ordentligt, om det knastrar om dem när gitarren är inpluggad, hur lacken ser ut runt kanter och infästningar etc. Jag själv har egentligen ingen regel vad gäller slitaget på en gitarr - på vissa gitarrer är slitage bara sorgligt, medan mer eller mindre road-wear kan vara riktigt snyggt och häftigt på andra gitarrer. Men hårdvaran ska alltid må bra, annars kan det bli tråkigt.

Det allra viktigaste, och det som inte går att sätta fingret på, är dock känslan du får när du lirar på gitarren. Vissa gitarrer känns bara "rätt", och då är det oftast en bra väg att gå. Stirra dig inte blind på vad det står för märkesnamn på huvudet, utan gå på dina öron och dina fingrar. Då brukar det bli bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Acepro är ju snygga det har du rätt i Henber77.

(..men jag är alltid skeptisk när det gäller gitarrer

och de här har jag aldrig sett eller spelat på..Who

know-de kankse är bra också och som Sixties skrev-det är

ju trevligt om gitarren både är bra och snygg.

Men jag sätter nog den kvaliten jag har råd med främst och

snyggheten sedan.Gitarrer med kvalite´tycker jag dessutom

på något vis blir automatiskt snygg.Och ett instument ska man

ju ha ett tag och vara vän med så det är viktigt att man trivs med det.

Så tänker jag i af.Sedan så är det ju alltid en prisfråga-jag har

personligen inte råd att ha de gitarrer jag vill ha men efter plånboken

är fullt nöjd med dem jag har.)

ha det bäst

mvh

rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Jag har undersökt det närmre och det stämde som anthonyS skrev att träet är också av bättre kvalitet i dom dyra märkes gitarrerna. Och jag är inte sämre än att jag kan erkänna att jag hade fel. Så detta betyder alltså att när man lägger ner mer pengar på en gitarr får man inte bara den bästa hårdvaran( pickups, tuners, osv) utan också den bästa möjliga trä kvaliteten som i slutändan påverkar tonen osv . Jag har själv haft dyrare märkes gitarrer och lite billigare gitarrer, och jag personligen trodde att det bara var hårdvaran som skilljde dom åt. För när jag satt bättre hårdvara i en billigare gitarr( av sammma träslag som den dyra) har den vaknat till liv och låtit i mina öron minst lika bra som den dyra. Sen har jag själv upplevt att olika träslag låter olika. Jag har oxå läst på internet att det var som jag skrev, men man måste vara lite källkritisk. Och hade jag vetat detta, hade jag givetivis aldrig skrivit det jag skrev.

Jag fick detta med träet osv bekräftat av en av cheferna för dom bolagen jag nämt ovan.

Och visst det var kanske onödigt att skriva det med bättre människa osv i just denna tråden, men det är något som jag upplever ofta på internet. Och jag har inte patent på vad som är rätt eller fel, men när jag rekommenderar något till någon så baseras det på vad som funkat bra för mig.

Hoppas vi kan diskutera och ha kul även i fortsättningen 🙂

Ha en bra dag allihopa.

Redigerat av Henber77
  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Var nere på halmens i helsingborg och provade gitarrer idag. Provade en massa bla epiphone, scheckters, ibanez, fender, squiers, hagströms osv. Men det var inget jag kände så där wow, så tipsade en som jobba där om en gibson les paul helt i mahogny vit med p90 mickar. Den var riktigt nice, skön att spela på och perfekt hals. Och vilket gött ljud dom här p90 gav i från sig. Det kom som en chock, hade ingen aning att p90 var så nice. Trodde dom mest var till jazz osv, men nu är jag är nykär och funderar stark på att köpa Gibson guran 🙂

Mvh

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...