Jump to content
Annons

Festival #37 - Vinnare 2# Midget Town.


hellfog

Recommended Posts

Grattis till virvelvinden - 2# Midget Town.

1) Midget Town - virvelvinden 40P

2) When You Are Here In A LimeSounce World - Hellfog 27P

3) Master Spaceman - madeinroad 79 17P

Jätte bra låt får massa tivoli & Cirkus känsla över den.

Rösta på era favoriter

Dessa är bidragen:

1# Master Spaceman

2# Midget Town

3# When You Are Here In A LimeSounce World

http://psyerichybrid.com/Studio%20Forum%20Festival.zip

Ger poäng på följande vis: man röstar på två stycken, Man kan ge poäng bara till ett bidrag om man vill.

1 (Bästa) får 7 poäng

2 (Näst Bästa) får mellan 1 till 4 i poäng man får välja.

0 P till övriga.

Man får inte rösta på sitt eget bidrag.

Röstningen avslutar den 30:e maj.

Lycka till!!!

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

måste lyssna lite mer innan jag röstar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Ajaj...bara tre bidrag, det är ju lite av ett misslyckande.

Var det lite väl smalt område att göra covers på Hellfogs låtar tro!?

Eller håller studioforum på att dö ut?

Här kommer mina poäng:

Melodi nr:1 3poäng

Melodi nr2: 7poäng...vinnaren i mina ögon (öron) Den påminnde mig om "popcorn", en 70-talsklassiker.

Hoppas på mer drag i nästa festival.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Hej!

Ajaj...bara tre bidrag, det är ju lite av ett misslyckande.

Var det lite väl smalt område att göra covers på Hellfogs låtar tro!?

Eller håller studioforum på att dö ut?

Här kommer mina poäng:

Melodi nr:1 3poäng

Melodi nr2: 7poäng...vinnaren i mina ögon (öron) Den påminnde mig om "popcorn", en 70-talsklassiker.

Hoppas på mer drag i nästa festival.

Det är inte en cover man skulle göra, utan fortsätta på mina ofärdiga låtar.

Har märkt att så fort det blir ett litet smallare tema så blir typ nästan inga bidrag all, men så fort det blir Ac/Dc, 80-Tal då jävlar händer det saker. Om gämför på Kontrollrummet så är det nästan lika mycket folk oavsett vilket tema det blir intressant intressant.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte en cover man skulle göra, utan fortsätta på mina ofärdiga låtar.

Har märkt att så fort det blir ett litet smallare tema så blir typ nästan inga bidrag all, men så fort det blir Ac/Dc, 80-Tal då jävlar händer det saker. Om gämför på Kontrollrummet så är det nästan lika mycket folk oavsett vilket tema det blir intressant intressant.

Jodå...så kan det vara.

Men blir det luddigt, blir det ointressant.

Vad hände med stavningen och språket, Hellfog...ölkväll!?☺️😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Jodå...så kan det vara.

Men blir det luddigt, blir det ointressant.

Vad hände med stavningen och språket, Hellfog...ölkväll!?☺️😛

😄 hade redan rättat till minst 5 andra ord, men missat dom. Ingen ölkväll ☺️ man undrar.

intressant intressant.
Är inget fel ska vara så.
Men blir det luddigt, blir det ointressant.

Tycker sånn inställning är så jävla trist.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

😄 hade redan rättat till minst 5 andra ord, men missat dom. Ingen ölkväll ☺️ man undrar.

intressant intressant.Är inget fel ska vara så.

Skitsamma, bör ju vara komma emellan dom, eller!?

Tycker sånn inställning är så jävla trist.

Kanske det men det måste ju vara intressant och är det luddigt och tolkningsfritt då blir det ju lite svårt att "tävla" i det.

Jag gillar att grotta ner mig i spelstilar, sättet att "arra" och sedan ljudbild/produktion, det är därför jag är här på forumet.

Så därför vill jag att dessa festivaltävlingar ska utmana en inom vissa ramar.

Blir det då luddigt som vissa av dina förslag har varit tidigare, typ:

Gör en låt som får mig att tänka på hundar eller nåt liknande så blir det "diffust" i min värld.

Men det var helt OK att du genomförde denna och du fick ju kvitto på antalet deltagare hur landet ligger eller hur!?

Redigerat av aROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Men det var helt OK att du genomförde denna och du fick ju kvitto på antalet deltagare hur landet ligger eller hur!?

Inte så säker på det hade jag gjort samma tävling på Kontrollrummet hade jag fått in fler bidrag än här (sånt här är ju omöjligt att veta) Bara sett att dom går åt bägge hållen däe utan av här så funkar inte udda alls. Så vad säger det då?

Kanske funkade förut på gamla festivaler.

Inser att folk vill ha förutsägbara förslag.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer...denna mening förstod jag inte alls, håller du på att få en hjärnblödning eller är jag tokfull, eller har du en riktigt dålig skivardag!?

Bara sett att dom går åt bägge hållen däe utan av här så funkar inte udda alls. Så vad säger det då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad händer...denna mening förstod jag inte alls, håller du på att få en hjärnblödning eller är jag tokfull, eller har du en riktigt dålig skivardag!?

Bara sett att dom går åt bägge hållen däe utan av här så funkar inte udda alls. Så vad säger det då?

The problem is that my fucking swedish is disappearing from the thin air, eller problemet är att jag skriver så jävla fort med mina två fingrar att det blir fel att jag inte alltd läser vad jag har skriver efteråt.

eller får jag börja med Ljud podcast ställe för skrivna ord på forumen med lite bakrunds musik det vore något?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 nr3when youre in a limeSounce world 7 poäng

2 nr1 master spaceman l 4 poäng . Låter lite som en blandning av Ceasars palace och stranglers med modernare inslag.

3 nr2 midget town. inte så illa, tänker på klassikern popcorn.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wheey! 😄 .

Tack alla som röstade, medtävlarna madeinroad79 och hellfog, speciellt till hellfog som organiserade det hela.

Slänger upp en ämnestråd för Festival #38 i veckan, tror vi bör välja noga då ämnet är critical för att få så många bidrag som möjligt. Jag har några egna förslag på G, bra om vi får in så många förslag som möjligt dock så tänk ut egna förslag alla!

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Ser fram emot den nya tråden.

Så länge det inte blir Kiss eller andra band tribute (visa band kan funka) så spelar det ingen störe roll vilket festival det blr för min del.

Redigerat av hellfog
Link to comment
Dela på andra sajter

Wheey! 😄 .

Tack alla som röstade, medtävlarna madeinroad79 och hellfog, speciellt till hellfog som organiserade det hela.

Slänger upp en ämnestråd för Festival #38 i veckan, tror vi bör välja noga då ämnet är critical för att få så många bidrag som möjligt. Jag har några egna förslag på G, bra om vi får in så många förslag som möjligt dock så tänk ut egna förslag alla!

Grattis till vinsten :-) najs hitt, samtidigt vilja tacka de som röstat på mig och säga att ni

är de ända som förstår sig på riktig konst :-) Men som alla som kommer sist, man kan ju inte

rösta i musik he..he.. jag kommer nu lägga ner mitt deltagande i dessa tävlingar eftersom jag

nu inte har tid, kommer att börja jobba efter en tid som pappaledig :-) Rock on men jag kanske

dycker upp igen om ämnet e tillräckligt skruvat, för de är det ända som triggar mig, typ

ACDC / "Gör om min låt" / "min mamma e transa" etc ... de e lagom pucko för mig ....... snapsdags!

Tack för en trevlig tid 😉

Redigerat av madeinroad79
Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Funderar på att skjuta på festival #38 tills efter sommaren någon gång, synpunkter på detta? Detta dels för att skapa ett "sug" (öka deltagandet) och även för att många kanske vill ta det lite slött under sommaren.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Funderar på att skjuta på festival #38 tills efter sommaren någon gång, synpunkter på detta? Detta dels för att skapa ett "sug" (öka deltagandet) och även för att många kanske vill ta det lite slött under sommaren.

Många "löntagare" kanske dock just har tid under sommaren (semester och regn)?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig deltagit hittills, men skulle gärna göra ett försök. Jag tror nog jag har större möjligheter att hitta tid under sommaren än annars så bring it on.

Edit: hjärnsläpp

Redigerat av MartinÖjes
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...