Jump to content
Annons

Installera Logic studio 9


chrome5

Recommended Posts

Jag är (för en gångs skull) förre min tid och planerar att köpa en Imac när den nya kommer. Kanske på tisdag. Logic har jag redan, som ligger och väntar.

Den första funderingen jag har är hur jag vettigast installerar programmet med alla ljudfiler? Är det vettigt att installera allt på den interna disken?

Extern disk har jag bara till pc. Om jag gissar rätt borde nya imacen ha thunderbolt, men det finns ju inga diskar med det ännu. Det kanske är dumt att skaffa en firewire

disk nu när Thunderbolt är på G.

Hur hade ni resonerat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

firewire är snabbt nog enligt mig. Men logic måste du installera på systemdisken oavsett så det är bara att göra. Sen ska man försöka ha alla audio på en extern disk, inget måste men kan va bra. Oavsett kan du ju köpa en firewire disk nu och sen en TB när det väl kommer ut, hårddisk använder man alltid ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det vettigt att installera allt på den interna disken?
På en iMac hade jag installerat alla Logic-instrument på den interna disken. Hårddisken i en iMac är snabbare än hårddisken i en MacBook/MacBook Pro.

Hur många spår ska du jobba med? Om det är mycket audiospår i dina projekt hade jag lagt projekt inkl. inspelningar på en annan (dvs. extern) hårddisk.

Link to comment
Dela på andra sajter

På en iMac hade jag installerat alla Logic-instrument på den interna disken. Hårddisken i en iMac är snabbare än hårddisken i en MacBook/MacBook Pro.

Hur många spår ska du jobba med? Om det är mycket audiospår i dina projekt hade jag lagt projekt inkl. inspelningar på en annan (dvs. extern) hårddisk.

Nja, det är inga jätterverk rent spårmässigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...