Jump to content
Annons

Intressant dokumentär om Beatles


Peter Roos

Recommended Posts

Annons

Skitdokumentär, för att uttrycka det milt. Blanda musik och politik på det sättet!

Oavsett vad man tycker om ultraflankare, kommunismen och annan tramsideologi, så är det vidrigt att på detta sätt smygvifta om att The Beatles som fenomen skulle vara någon sorts bidragande orsak till Sovjets förfall.

Jag tror att både Harrison och Lennon vänder sig i sina gravar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fula kläder är en sak. Men töntar?

om det fanns en sak som jag fick radera ur musikhistorien skulle det vara Beatles.

jag förstår inte vad det skulle vara för skillnad på dom och Backstreet Boys,

eller nåt annat skräp. EN bra låt fick dom ur sig, Helter Skelter, men den är fan

fortfarande en sämre variant av Blue Cheer. Och töntar? ja, har du kollat på Paul

McCartney nångång? och har du kollat på scooby doo?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, för utan Beatles så hade vi stått stilla och stampat, eller hur "Einstein"? 🙂

Det är catch-22, eller en tankevurpa, i sig att radera roten till ens egen hobby. Einstein. Självklart hade det ju kommit något annat om det nu inte skulle vara The Beatles.

Frekvensspektrumanalysator har (är jag ganska säker på) sina "töntar" att tacka för sin hobby och sedermera sin fina studio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är catch-22, eller en tankevurpa, i sig att radera roten till ens egen hobby. Einstein. Självklart hade det ju kommit något annat om det nu inte skulle vara The Beatles.

Det handlar inte om att radera, det handlar om att det ska vara någon sans på det hela. Beatles-fenoment har helt sjukt över-dimensionerade proportioner, finns ingen som helst sans på vissa. Musikhistorien är sjukt mycket mer, faktiskt. Så klart att industrin mjölkar stålars av dessa frälsta sektmedlemmar.

Att man "ska" digga något, eller visa sin uppskattning bara för att dom var först, är något jag bara anser är dravel. Musiken ska tala i första hand, vem som var först kvittar helt i min värld.

Nya remixar, remastrar, dokumentärer med andra vinklar, allt bara för att lura av alla sektmedlemmar lite mer cash.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar inte om att radera

Om du nu är intresserad av vad Frekvensspektrumanalysators fulla innebörd av "radera" var i sammanhanget, så är det väl kanske bättre om du tog det med henne. Vad fan bryr jag mig, liksom? Hon sa det som hon sa det.

The Beatles är inga Gudar, och de är inga töntar. Men det faktum att The Beatles faktiskt var "först" (diskutabelt, medger jag) på många avgörande plan kommer varken du eller jag undan. Skillnaden är att jag kan leva med det. Du tycks snarare vara irriterad över att det inte var du som var först; att det inte är du som lyckas vara unik på liknande sätt.

Vad var det nu sådant kallades...?

Link to comment
Dela på andra sajter

Din intelligens är bländande!

hahaha, precis som din retorik, min käre valle. du vill alltså bortse från det faktum att beatles började som ett rent

och skärt jävla coverband. att säga att dagens musik inte skulle finnas utan beatles är väl ungefär lika logiskt som

att säga att hellvalla burn inte skulle existera utan smalare än thord...

Link to comment
Dela på andra sajter

Det handlar inte om att radera, det handlar om att det ska vara någon sans på det hela. Beatles-fenoment har helt sjukt över-dimensionerade proportioner, finns ingen som helst sans på vissa. Musikhistorien är sjukt mycket mer, faktiskt. Så klart att industrin mjölkar stålars av dessa frälsta sektmedlemmar.

Att man "ska" digga något, eller visa sin uppskattning bara för att dom var först, är något jag bara anser är dravel. Musiken ska tala i första hand, vem som var först kvittar helt i min värld.

Nya remixar, remastrar, dokumentärer med andra vinklar, allt bara för att lura av alla sektmedlemmar lite mer cash.

.. du glömde "Einstein"

Link to comment
Dela på andra sajter

du vill alltså bortse från det faktum att beatles började som ett rent och skärt jävla coverband.

Fel! Jag bortser inte från något.

att säga att dagens musik inte skulle finnas utan beatles är väl ungefär lika logiskt som att säga att hellvalla burn inte skulle existera utan smalare än thord...

Vad betyder "existera utan smalare än thord"?

I övrigt: Jag har inte sagt att dagens musik inte skulle finnas utan The Beatles. Om inte The Beatles hade varit, så hade något annat band poppat upp ungefär samma period. Min poäng är att oavsett vilket band som hade funnits, om det nu inte var The Beatles, så hade dessa likförbannat varit "roten", mer eller mindre, till din hobby. Och då hade det varit dessa du hade velat "radera" med din smarta catch-22-filosofi.

Allt bottnar i att du, liksom Freddy ovan, inte kan leva med att det är ett gäng gamla farbröder som är upphov till era intressen idag. Ni tycker det är "skämmigt" och vill inte förknippas med sådant...

Link to comment
Dela på andra sajter

Fel! Jag bortser inte från något.

Vad betyder "existera utan smalare än thord"?

I övrigt: Jag har inte sagt att dagens musik inte skulle finnas utan The Beatles. Om inte The Beatles hade varit, så hade något annat band poppat upp ungefär samma period. Min poäng är att oavsett vilket band som hade funnits, om det nu inte var The Beatles, så hade dessa likförbannat varit "roten", mer eller mindre, till din hobby. Och då hade det varit dessa du hade velat "radera" med din smarta catch-22-filosofi.

Allt bottnar i att du, liksom Freddy ovan, inte kan leva med att det är ett gäng gamla farbröder som är upphov till era intressen idag. Ni tycker det är "skämmigt" och vill inte förknippas med sådant...

ja, vad är det egentligen du vill ha sagt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Allt bottnar i att du, liksom Freddy ovan, inte kan leva med att det är ett gäng gamla farbröder som är upphov till era intressen idag. Ni tycker det är "skämmigt" och vill inte förknippas med sådant...

Du är rolig du. 😆 Sluta leka Dr.Phil och gör inte massa befängda påståenden som du inte har en aning om.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja, vad är det egentligen du vill ha sagt?

Förmodligen något i stil med att du har svårt att acceptera att du inte är unik på något sätt.

Vad betyder "existera utan smalare än thord"?

Link to comment
Dela på andra sajter

Förmodligen något i stil med att du har svårt att acceptera att du inte är unik på något sätt.

haha, hur fan kom du fram till detta?

Vad betyder "existera utan smalare än thord"?

existera: finnas till, finnas, vara till, förefinnas, förekomma, leva; få sitt uppehälle, uppehålla sig, livnära sig

smalare än thord:

Link to comment
Dela på andra sajter

Håll dig till det som diskuteras istället.

Det gör jag. Vad du egentligen vill är att jag ska hålla mig till det som inte känns obekvämt för dig (det är också därför du tycker jag har fel i "allt [jag] sagt hittills).

Men, OK.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...