Jump to content
Annons

Reason/Record för iPAD?


Assar

Recommended Posts

Det enda som skulle få mig att köpa en iPAD i dagsläget vore om Reason/Record gick att köra på en sån.

Jag har skummat Propparnas forum men inte hittat nån info om det är på g.

Nån som vet?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nu var jag primärt intresserad av Record/Reason. Vilka andra DAWs som finns är en fråga för nån annan tråd.

ReBirth har ju kommit för iPAD, vilket visar att Propparna inkluderat iPAD i sin affärsidé.

Men på forumet är det knäpptyst i övrigt om iPAD. Är det lugnet före stormen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på hur "gammalt" Rebirth är så kräver det nog inte särskilt mycket processor.. Däremot kräver Reason betydligt mycket mer kräm.. Betvivlar att en Ipad2 har vad som krävs för det!? rolleyes.gif

Nu var jag primärt intresserad av Record/Reason. Vilka andra DAWs som finns är en fråga för nån annan tråd.

ReBirth har ju kommit för iPAD, vilket visar att Propparna inkluderat iPAD i sin affärsidé.

Men på forumet är det knäpptyst i övrigt om iPAD. Är det lugnet före stormen?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men på forumet är det knäpptyst i övrigt om iPAD. Är det lugnet före stormen?

Troligen är det massa saker på gång. Det tog nog lite tid för tillverkarna att fatta att burken går att använda till nåt och vad som kidsen kan tänka sig att lägga ut några kronor på. Och det är ju en begränsad miljö jämfört med en vanlig PC, lite svårt att se exakt vad som passar att göra på en platta. Inte är det helt enkelt att koppla in mickar om man nu skulle vilja spela in riktiga ljud. Lite enklare att se att det ryms ett hyfsat sample-bibliotek och lite midi och sånt. Det tar lite tid att lära sig programmera burken också. Mer lär komma kan jag förutse.

Själv har jag fallit för frestelsen och handlat en iPad. Kör den som remote till min mixer StudioLive SL16:4:2. Mycket bekvämt att kunna sitta trådlöst i salongen och finjustera ljudet. Har en Mac mini som inspelare / kontrollenhet och kör den från plattan också, ingen bildskärm och inget tangentbord. För att få det att funka pålitligt så har jag en airport express som sätter upp nätverket, men den tar ingen större plats. Kan nog lämna tunga långa snaken hemma rätt ofta.

// Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...