Touchable 2 är äntligen här
-
Senaste foruminläggen
-
-
Similar Content
-
By Hasse Nilsson
En oumbärlig verktygslåda för den mobile musikanten och producenten. Det är vad Kymaticas Aum har att erbjuda dig som har en iPad eller iPhone.
-
By Musikskapare
Hej! Jag har nyligen investerat i ett Zoom U-24 ljudkort och en Nt1a Rode mikrofon för att kunna börja någonstans med min hemmastudio. Har en Acer dator, windows 10, 64bit. Har just nu extrema problem med CPU:n. Använder Ableton live lite och har endast spelat in ett pianoackord men det har redan börjat lagga och ger ut ett jobbigt brus ljud. Har höjt buffer size till 640 samples och även tagit bort några in/out som jag inte använder. CPU:n åker upp runt 100-125% på Ableton och brus ljud återkommer, samt att ljudet inte ens spelas upp ibland. Datorn har inte problem med minne och har ett virusskydd. Har även vart inne på Task Manager men tydligen fanns det inte mycket där att radera då det innehåll som fanns var bra för datorn välbefinnande. Har ni några tips på vad jag kan göra? Några förslag på vad som skulle kunna minska CPU:n eller någon man kan höra av sig till med sådana problem som vet hur man kan lösa de. Skulle uppskattas väldigt mycket! 🙂
-
Veckans populäraste ämnen
-
Senaste låtarna
-
Free
-
Free
-
Free
-
Free