Jump to content
Annons

Är detta OK?


Bunkert

Recommended Posts

Inköp från USA.

Värdet nedskrivet från 6500USD till 1500USD.

Transportförsäkringen blev så vansinnigt dyr!

Ska jag köra utan?

Kan man det?

Enligt butiker i USA kostar frakt av Crane Song Spider mellan 150-300USD.

Behöver snabb respons på detta, de väntar på mitt svar innan de skickar varan

under dessa premisser.

Box 1 - Crane Song Unit - 23 Pounds (10.5  kg) FedEx Ecconomy - $1,500 Insurance  - $386.96

Box 2 - Crane Song Power Supply - 18 Pounds (8.2 Kg) FedEx Ecconomy - $500 Insurance - $294.85

GRAND TOTAL $681.81 

When I priced the shipping, I weighted it at home on a scale and got the pricing online. These prices are directly from FedEx

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

spontant skulle jag säga att du sitter i ett jobbigt läge om det händer nåt med paketet om du skriver ner värdet såpass mycket... köra utan transportförsäkring skulle jag inte göra med tanke på hur många människor som är inblandade i hanteringen av ditt paket.. Om du slänger ut nästan 60.000:- på att importera en vara så tycker iaf jag att en försäkring lätt är värd pengarna...

Du är medveten om att du förmodligen kommer åka på tullavgifter & moms oxå?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är medveten om att du förmodligen kommer åka på tullavgifter & moms oxå?

Är inte en av anledningarna att man skriver ner värdet just för att man vill betala mindre i tull och moms? Annars håller jag med dig, beställer man dyra varor kan det vara vettigt att ha en transportförsäkring. Händer det något står man där med skägget i slutsteget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo självklart är ju en av anledningarna till att man skriver ner värdet på en vara att man betalar mindre mom men samtidigt ställer det ju till en del problem om någonting går snett i transporten.. Blir lixom lite svårt att kräva ersättning på nåt som är 5000usd dyrare än vad det är försäkrat för... Men visst, självklart vill man ju göra ett bra kap men samtidigt är det något man bör ha med i beräkningarna.. Jag vet hur det brukar se ut när saker o ting transporteras via flyg.. Personalen, iaf i Sverige, är inte speciellt snälla mot paketen och ännu mindre om det är små lätta paket som lätt kan jongleras runt.. Men.... Om det känns bra så är det bara att köra på.. Förmodligen går transporten bra, det brukar det oftast göra 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...