Jump to content
Annons

Vem kan laga min NTP Limiter?


Farmer Boy

Recommended Posts

Jo, jag har en trälåda med rackade NTP moduler, dock så funkar inte en av limitermodulerna. Jag undrar om ngn här kan hjälpa mig att förmedla kontakt med en servicetekniker som är van vid vintage-grejer. har mejlat Bo Hansén som dock tyvärr inte har tid och Mats på Audiosupport har troligtvis inte heller tid att ta sig an den. Känns trist att titta på den varje dag utan att kunna använda den.

Trälådan har förutom 2st Mic Amp/Limiter 179-270 och 2st Limiter 179-250B samt XLR in och ut på framsidan, men varje modul kan plockas bort och skickas separat. Finns här förresten nån som vet vad den kan vara värd på begagnatmarknaden? Jag har begränsade resurser och tänker att det kanske "kostar med än det smakar" att laga den. Hmmm...svårt...

tack på förhand/Farmer Boy

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

peterszabo-tack så mycket för ditt svar.

tyvärr så kan jag inte hitta schematics för själva limitern, för micampen däremot finns det att hitta på nätet. kanske kan man hitta om man vet var man ska leta. den här snubben du talar om, kan du berätta mer om honom? hemsida eller liknande?

farmer boy

Link to comment
Dela på andra sajter

Han bor i Trelleborg och han har tidigare jobbat för Hamond elorglar som tekniker. (B3 och B4)

Servar Mixerbord och preamps till de flesta studios här nere i Skåne men någon hemsida har han inte.

Killen är otroligt duktig och vet vad han sysslar med. Skicka ett mail och fråga om det är något han kan fixa

Link to comment
Dela på andra sajter

Elof (oregistrerad)

Peter Karlsson, Oakland media i sthlm. Lagar allt åt alla, tar också hand om reparationer för deluxe musik i sthlm.

peter@oakland.se

590kr/h om jag inte minns fel.

Det går säkert att få billigare hos någon annan, men inte snabbare.

Jag har haft väldigt dåliga erfarenheter av att skicka iväg saker på lagning till folk som man tror att man känner, eller folk man tror verkar reko.

Saker som aldrig har kommit tillbaka. Det händer inte med kända namn som har ett rykte att upprätthålla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Elof och Peter,

Peter, tack för ditt detektivarbete! Detta schema är dock till den fungerande micamp/limiter modulen jag har, jag skickade med denna när jag försökte få den fixad av en firma här på Östgötaslätten men den var inte till stor hjälp för dem och de gick bet på att fixa den. Limitermodulen heter 179-250B och schema till den har aldrig sett på nätet. Ska skicka mejl till dessa 2 herrar och se vad de säger.

Elof, har själv haft samma dåliga erfarenheter som du så jag är lite försiktig just därför.

Farmer Boy

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...