Jump to content
Annons

Cubase och FL i samma dator?


Dj_Aladdin

Recommended Posts

Någon som har erfarenhet av att köra både Cubase och FL i samma burk? Helst mot samma VST-mapp för att slippa lägga in VST's två gånger om.

Ser ingen anledning till varför det inte skulle fungera, men lika bra att fråga er kunniga här innan jag ger mig in i träsket 😉

Tänkte köra Cubase 6 och FL Studio 9 i Win7 x64.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
elinjani (oregistrerad)

Det borde väl inte vara några problem. Det beror kanske lite på din dators prestanda. Du kan ju alltid lägga vst på en snabbhårddisk med firewireanslutning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör i vind. Det påverkar inte prestanda nämnvärt, så länge du inte ämnar köra bägge samtidigt.

Nej, min plan är att ha tillgång till bägge programmen bara och starta det jag behöver för stunden helt enkelt.

Tack.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet folk som kör FL som en VST inuti Cubase utan problem, men hur bra det går beror väl förstås på vad man har för dator.

Själv kör jag Sonar och FL parallellt lite då och då. Brukar göra trumloopar i FL och lägga in i Sonar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det påverkar inte ett dugg.

Jag har flera versioner av Cubase installerade, men även Samplitude och FL Studio (har tänkt försöka sätta mig in lite i dem också eftersom jag har fått NFR-versioner av dem, men tiden har inte räckt till riktigt ännu...). Det enda som drar resurser, är naturligtvis det program man har igång för stunden, medan de andra bara finns tillgängliga. Sökvägar till pluggar, kan man ställa in i de olika programmen (de flesta letar dessutom troligen på standardplatsen, c:\program\steinberg\vstplugins automatiskt), så det behövs bara en istallation av pluggarna.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...