Jump to content
Annons

12 strängad gitar i Logic


pearlvisionboy

Recommended Posts

Annons

eller ett capo på 12:e bandet och dubba sig själv 😄

Bästa tipset! På riktigt alltså.

Om du inte orkar att göra det så håller jag med föregående talare att jobba med chorus, delay och reverb. Pitch har jag aldrig fått till bra, men det betyder inte att du inte ska prova det givetvis. Kan vara jag som suger på det helt enkelt.

Hoppas att det blir bra!

Fredster

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har testat massa olika tekniska lösningar mest för att det är ett sånt jobb att hålla på att stämma en tolva. Men jag har inte blivit nöjd med nån. Det var bara att bita i det sura äpplet o stämma...

Kolin

Link to comment
Dela på andra sajter

Ludde46 (oregistrerad)

Låt E och A strängen vara som de är..stäm sedan upp de 4 understa strängarna en oktav.....🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej kanske inte om man spelar live, men i studion tappar jag lätt tålamodet mellan tagningarna!

KOlin

Är du perfektionist, som en sådan som byter strängar på guran efter några tagningar, eller hade du kanske en dålig gura? Min tolvsträngade bjarton håller tonen vad man än gör med den. ( Om jag bara kom ihåg att stämma den från början 😉 )

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur kan du med Chorus , Delay och reverb få en sexsträngad gitarr att låta som en tolvsträngad då oktaven saknas ?

Om du inte vet det så kan du inte kalla dig producent. Du vet min vän, vissa hemligheter är bäst bevarade i hemlighet. Skämt åsido, jag har helt enkelt ett ruskigt bra chorus, delay och reverb.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...