Jump to content
Annons

PLEK - någon som provat?


puffra

Recommended Posts

Tja,

min Gibson SG Standard är i behov av en rejäl service. Kollade runt lite efter gitarrverkstäder i STHLM och hittade Guitarlabs i Bromma (http://www.guitarlabs.se/). Läste lite om plek och kollade filmer på youtube. Det verkar ju fantastiskt! Men ska man tro alla lovord?

Är det någon här på forumet som har "plekat" något instrument? Hur blev resultatet? Och vet ni om Guitarlabs har "vanlig" verkstad också? Elektroniken behöver en liten titt också..

/s

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • 2 veckor senare...

Då svarar jag väl själv 🙂

Hämtade min Gibson SG Standard hos Guitarlabs idag. Förutom den vanliga PLEKningen hade de också fixat en sprakande switch, höjt sadeln och fixat stallet (som tydligen hade böjt sig "som en hängmatta").

Gitarren är galet skön nu! Tyckte att den var helt okej innan, men vilken skillnad! Så fort jag greppade gitarren kände jag skillnaden. Allt var i balans. Lättspelad! Perfekt stränghöjd och alla toner sjunger helt fantastiskt över hela halsen. MMMMMM

Kan bara rekommendera PLEK. (Nej, jag jobbar inte på guitarlabs - jag är bara sjukt nöjd 🙂 )

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

2250:- gick det på. Klart värt! Gitarren känns som ny.

2000 för själva PLEKen och 250:- för en halvtimmes jobb (förmodar att det va den fixade switchen..)

Blir sugen på att lämna in min akustiska Taylor också..

Redigerat av puffra
Link to comment
Dela på andra sajter

Hur lång tid tar det? Eftersom man inte bor i Stockholm, så skulle man ju vilja få det att funka när man är på någon/några dagars besök...

/Johan

Jag lämnade in SG:n förra torsdagen och kunde hämta den redan tisdag eftermiddag.. Men jag är övertygad om att det går att be dem snabba på lite om det är bråttom.. ring och hör med dem!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...