Jump to content
Annons

Skjutdörr i glas


saverman

Recommended Posts

Annons

Just skjutdörrar tror jag generellt är svårare än en vanlig dörr om man vill göra en DIY lösning som/och/eller inte kostar skjortan. Skjutdörrarna borde vara svårare att få lufttäta då de måste kunna glida eller rulla på någon anordning.

Så en alt två vanliga svängdörrar blir billigare/lättare. Törs jag nästan lova dig utan att vara varken glas eller dörrexpert.

Sen är det ju lite en fråga hur mycket ljudläckage du tillåter? Finns ju treglas och glas med gas mellan rutorna som har goda isoleringsegenskaper. Men då får man ju öppna stora plånboken..

Du kanske redan har koll på dörrkonstruktioner? Annars vill man ju helst ha en rejäl tung dörr, typ säkerhetsdörr alternativt två dörrar. Dessa två vill du ha ordentligt tätt emellan så luften som stängs inne där inte kan röra sig, vilket betyder god ljudisolering.

Tyvärr hade jag inte svar på det du letade efter, skjutdörrar, men du kanske kommer på andra tankar?

Är du lite händig så kanske det inte är ett komplicerat ingrepp att bredda dörröppningen så du får in altandörrar?

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Direkt efter att jag postade frågan så slog det mig att det inte kommer funka med skjutdörrar. Annars är det ju som du säger att det hade handlat om runt 10.000kr. Samtidigt hade det varit en investering till studion som jag kunde ha levt med men nu "slapp" jag den här gången. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...