Jump to content
Annons

FL Studio. Klantat mig, hjälp sökes!


AnuBiz

Recommended Posts

Hejsan allesammans!

Nu är det såhär att denna mannen har varit lite slarvig...

Jag har lärt mig Programmet på egen hand och därför skapat egna rutiner vad gäller inspelning som funkar för mig.

För er som håller på med FL så vet ni kanske att i början när ni tryckte på REC-knappen för att spela in genom micen, så dök det upp en alternativ-lista som man kunde välja något i stil med:

*Record as an audio in editor

*Record as an audio clip into playlist

etctc..

Jag har vant mig vid tekniken att välja Audioclip vid varje ny inspelning, hur smidigt som helst tycker jag.

Men så en dag så tryckte jag i rutan, "remember this choice" eller liknande. Så nu kommer det aldrig fram igen, och där kommer vi till mitt problem.

Det är helt knäppt när jag ska spela in nu när den inte finns, ibland spelas det in, ibland ser man inte ens vågorna men de finns ljud..

Jag vill ha tillbaka rutan, helst utan ominstallation!!

Finns det NÅGON som kan hjälpa mig att få tillbaka denna så att den frågar vad jag vill göra?!

Mvh

Redigerat av AnuBiz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Chris73 (oregistrerad)

Hej jag är själv ganska ny med detta programet då jag jobbade i Cubase SX innan men blev trött på att alltid behöva köpa nytt så fort ny Operativsystem kom ut så nu har jag gätt över till FL Studio då det täcker alla Win versioner och ev kommande då fria uppdateringar ingår.

1. Men nog om mej, nu till din fråga jag råkade själv göra samma sak och blev lite fundersam där också ett tag men har upptäckt att om du trycker F9 för att få fram mixern så väljer den den kanalen som du vill använda till inspelning, glöm inte välja input och output (Ljudkortets in och utgångar) Detta gör du efter du markerat den kanlen du ska använda.

2. Sen efter det så tryck på spara iconen i den kanalen (Liknar en disket och finns längst ner på den valda kanlen)då öppnas den mappen som den kommer spara audiofilen i och namnge den och tryck OK.

3.Nu kan du trycka på REC knappen uppe vid (OBS se till så att SONG mode är valt vid sidan om play knappen för om den står på Pattern så kommer inte Audiofilen att dyka upp i din Playlist MEN den finns där ändå, men då måste du hämta den i den pattern som du spelat in den på och läga in den manuelt.

4.

Om så skulle vara fallet så öppna Step seq på F6 och välj rätt pattern sen se till så att du har pennan eller penseln aktiv ute i din playlist, nu kan du tryck på playlisten där du vill ha in den sekvensen som du presic spelat in.

Hoppas att detta kan vara till hjälp för dej då det löste min problem.

MVH

Chris73

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...