Jump to content
Annons

Alla avatarer nu på denna server


Björn Olsberg

Recommended Posts

Förändring: Vi har fått en del klagomål från besökare som sitter på modem och som tycker det går långsamt att surfa på forumet. Vid lite närmare analys, kom vi fram till att flera avatarer (bilderna till vänster om varje inlägg) i många fall var mycket stora. Därför har vi gjort följande:

* Sett till att alla avatarer som länkades in hit från andra servrar nu ligger här på forumet.

* Minskat storleken till 64 x 64 bildpunkter som är den visade max-storleken. Med den tidigare länkningen kunde man ha bilder som var betydligt större än så, men som skalades ner av webbläsaren. Hela bilden var dock tvungen att laddas ner.

* Stängt av funktionen för att länka in bilder från annan server för avatarer. Detta gäller naturligtvis inte bilder som länkas in i inlägg - det går fortfarande.

Konkret betyder detta att avatarer måste laddas upp til forumet (görs som tidigare under Edit Avtar Settings, men att bilden får vara mac 64 x 64 bildpunkter och ligga på max 14 kilobyte. Gif, jpg, png och swf (Flash) går att använda.

Ska försöka hinna göra en liten beskrivning om hur man går tillväga i detalj.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Inte för att det på något sätt har stört mig men såna här grejer gör ändå att jag måste säga att det här är det bäst skötta forum jag någonsin stött på. Möjligtvis lite för strikt moderering men å andra sidan så har jag en ganska hög toleransnivå på det. Tummen upp till er! Ni sköter er jävligt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var glädjande att höra. Vi är medvetna om att vi är lite hårda med moderering ibland, men samtidigt vill vi att forumet ska klara av så många medlemmar som det trots allt har vuxit med utan att "degraderas". Och då behöver det vara i bra form 🙂 - så gott vi nu kan.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...