Jump to content
Annons

Ni som kan så mycket...


Guitar Nilsson

Recommended Posts

Det finns några flitiga deltagarehär på forumet som verkar ha studiojobb som sin proffesion. Claes, Demonproducenten, Gilbert med fler. Att ni inte har lagt ut några "files" förvånar mig. Vore kul att höra era grejer. Inte för att jag vill vara tyken, jag vill bara hemskt gärna höra nåt ni spelat in och läsa lite kommentarer om hur ni gjort. ☺️ Kanske finns exempel på Spotify?

  • Gilla 2
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Erik80 (oregistrerad)

Eller så kan man inte skriva låtar och är inget annat än en studionörd. 😉 Kom igen nu gubbar, visa vad ni går för!

Studionördarna kanske inte äger rättigheterna till det dom producerar och då är det ju inte bara att lägga upp dom.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Länkar till arbete på Youtube eller Spotify skulle funka.

Men man vill kanske vara anonym.

Men då kan de ju skapa en pseudo-login.

Den anonyma kan ju heta typ "Claes-Anonym", "Demonen-Anonym", "Gilbert-Anonym" 😛

F.ö. så är det bloody gött att även sådana som KAN vad de snackar om orkar med oss andra på forumet.

Link to comment
Dela på andra sajter

F.ö. så är det bloody gött att även sådana som KAN vad de snackar om orkar med oss andra på forumet.

Ja verkligen! Joachim är en annan som länge varit med i de större sammanhangen, har han några "files"?

Antar att de mången gång räddat inspelningar som varit delvis dåliga, med finurliga knep!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då kan de ju skapa en pseudo-login.

Den anonyma kan ju heta typ "Claes-Anonym", "Demonen-Anonym", "Gilbert-Anonym" 😛

Haha! 😄

F.ö. så är det bloody gött att även sådana som KAN vad de snackar om orkar med oss andra på forumet.

Absolut! Deras login kanske ger tillträde till den hemliga avdelningen på forumet: Über-Studio-Mench Aufdelnung?

Redigerat av UNiT
Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns några flitiga deltagarehär på forumet som verkar ha studiojobb som sin proffesion. Claes, Demonproducenten, Gilbert med fler. Att ni inte har lagt ut några "files" förvånar mig. Vore kul att höra era grejer. Inte för att jag vill vara tyken, jag vill bara hemskt gärna höra nåt ni spelat in och läsa lite kommentarer om hur ni gjort. ☺️ Kanske finns exempel på Spotify?

Fast det kan väl också vara så att dom inte är i behov av låtkritik, och inte vill hänga ut sig i detta forum där trådarna ibland blir rena ställningskriget mellan folk som tror dom kan allt bäst.

Jag tycker att sådana personer som Gilbert, Claes, Demonproducenten och Linus (m. flera), är ovärderliga för detta forum. Inte bara för att dom kan en massa, utan för att dom är genuint villiga att hjälpa folk. Därför tvekar jag inte att hjälpa till när det råkar vara ett ämne som jag kan någonting om!

/Johan

  • Gilla 3
Link to comment
Dela på andra sajter

Vad spelar det för roll? Dom kan ju bevisligen mycket och deras kunskap har hjälpt många. Det är väl ändå det viktigaste.

Instämmer.

Alla har olika kompetenser. Jag är inte så himla hemma på studioteknik, men desto mer på det musikaliska. För andra kan det vara tvärtom. En dietist behöver inte vara en bra kock, och tvärtom.

Jag uppskattar mycket att de som har kunskap om studioteknik delar med sig av den - helt utan motprestation.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Erik80 (oregistrerad)

Det är ointressant att läsa kommentarer eftersom alla tycker olika. Det är ju trots allt producenten som gör valen utifrån egna värderingar oavsett vad andra sen tycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Dom grabbarna kommer inte ens att svara i den här tråden. Kanske hänvisa till att det hör du på radion varje dag eller nåt. Jag hör bara på radion när jag åker bil vilket inte är ofta och i övrigt hör jag bara på musik från siter som den här och liknande. Kort sagt det kunde vara skoj att få höra nåt.

Det räcker ju att greppa en gura och plinka lite för med den expertisen så borde det ju inte vara så svårt att klämma ur sig nåt så där lite på skoj och sen upp med den här.

Men som sagt jag tror inte påt.

Visa att jag har fel nu grabbar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...