Jump to content
Annons

Sökes: Folk att starta awesome rockband med!


pirateKING

Recommended Posts

Hej!

Jag söker dig som vill starta ett rockband med mig! Efter många försök med oseriösa och ej dedikerade människor är jag less på att aldrig komma någon vart. Jag har vad som krävs men jag behöver helt enkelt någon att jobba med. Någon som också drömmer att en dag spela på dom stora festivalerna, en dag leva på musik. Det går och vi kan göra det tillsammans!

Så vem är jag?

Johan Kitti heter jag och bor söder om Stockholms innerstad. Jag är 23 år och har spelat gitarr sen jag var typ 15. Gitarronani är för mig främmande utan gitarrspelandet har alltid handlat om att skrivandet av musik. Jag är alltså ingen gitarrvirtuos men jag är en tajt spelande rockgitarrist med hyfsat mycket vana att spela in i studio. Sedan några år tillbaka har jag också sjungit. Det kom till en punkt då jag ledsnade på att vara beroende av andra sångare och började lära mig själv. Nu har jag kommit så långt att det faktiskt börjar låta bra också. Jag skriver mycket musik i alla olika kategorier. Men det är rockmusiken jag brinner stort för.

Mitt senaste band

Mitt senaste band(Eat and Sleep Clock) hade jag när jag bodde i Tokyo. Därifrån kom jag hem för typ ett år sen. Vi spelade tillsammans i ca 6 månader och hade lite spelningar runt om i Tokyo. Våran demo skickades även in till Sony Music Japan som senare hörde av sig och ville se oss live. Tanken var att jag skulle åka över nu i jul för att försöka få Sony att se oss live, men det hela

rann ut i sanden.

Så vem söker jag?

Jag är säker på att det finns ni som känner precis som mig. Att ni är ledsna på att spela i band utan att komma någon vart. Tanken är att vi ska hitta en bra grunduppsättning i bandet sedan satsa stort framåt! Jag spelar gitarr och sjunger men är du bara lika bra som mig eller bättre (inte direkt svårt 😉) så flyttar jag mig från sång och fokuserar på gitarrspelandet.

Är du sångare, trummis, gitarrist, basist eller kanske pianist? Då ska vi starta ett grymt rockband tillsammans!

Vad är det då för typ av musik vi ska spela?

Det är svårt att försöka beskriva nån typ av genre så det blir lättast om jag istället länkar massor av musik som jag älskar och inspireras av. Genren

är iallafall rock. Melodier är viktigt och sångslingorna är den absolut viktigaste ingrediensen i en låt enligt mig.

Live

Live är det viktigaste av allt. På detta övar vi och framförallt spelar vi mycket live för att hela tiden utvecklas!

Övrigt

I Sverige finns redan många många bra band som är på väg någonstans. Band som the Adept och Chemical Vocation gör mycket rätt tycker jag. Däremot finns det redan ett stort överskott metal/hardcore band i Sverige som låter i stort sett likadant.

Nu har jag skrivit rätt långt men skulle ärligt talat kunna skriva lika mycket till om allt möjligt. Finns så mycket som spelar roll men jag nöjer mig såhär tills vidare! Har du nån ytterligare fråga, eller bara vill snacka, så är det bara att lägga till mig på facebook eller msn. Eller så skriver du bara i tråden.

Inspirerande band:

Foo Fighters, Saosin, The Cab, Underoath, the Adept, Chemical Vocation, Paramore, Versa Emerge, Alkaline Trio,

Anberlin, Coheed and Cambria, Ellegarden, Fall Out Boy, Jimmy Eat World, Rise Against, The Almost för att nämna

några få!

Musik jag har gjort inom genren:

Eat and Sleep Clock - Walls (från mitt senaste bands demo)

http://kitti.deth.se/musik/Aeris%20Dies%20Demo/03%20Walls.mp3'>http://kitti.deth.se/musik/Aeris%20Dies%20Demo/03%20Walls.mp3

http://kitti.deth.se/musik/Aeris%20Dies%20Demo/ (klicka på länken så finns 2 till låtar där.)

Hikari (en ej färdig låt som skrevs till Eat and Sleep Clock)

http://kitti.deth.se/bandet/hikari_v3.mp3

Hör av er vettja! 🙂

Johan Kitti

msn: real.kitti@gmail.com

mail: johan.kitti@gmail.com

site: http://johankitti.com

band: http://myspace.com/eatandsleepclock

Redigerat av pirateKING
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul att det är någon som brinner av energi för att lyckas med hantverket att jobba som musiker!

Själv bor jag inte i Sthlm och när knappast några rockstjärnedrömmar 🙂, men lycka till! Med tillräckligt mycket talang och energi så kommer man långt!

Mvh/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyfan vilken bra låt Walls var, något som bara tilltalade mig kring den. Trummorna lät lite för programmerade emellanåt. Men skitsamma, låten är det viktiga och den satt som en smäck

Tackar och bockar för dom fina orden! Det är Addic59 aka Ken Kängström som har mixat demon. Han fick dåligt programmerade superior drummer 2.0 trummor och podXT gitarrer att jobba med, stackaren 😄. Men vilket fantastiskt jobb han gjorde!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Johan, snyggt pressentation.

Bra låt 'Walls' precis det samma influenser jag har.

Jag är i grunden gitarrist har mest lirat post-rock. Hoppade av post-rocken pga sång är viktigt för mig. Idag lirar jag piano och sjunger mest,

Finns i sthlm och är 25.

Tänkte höra hur du hade tänkt gå vidare när du hittat en person?

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Johan, snyggt pressentation.

Bra låt 'Walls' precis det samma influenser jag har.

Jag är i grunden gitarrist har mest lirat post-rock. Hoppade av post-rocken pga sång är viktigt för mig. Idag lirar jag piano och sjunger mest,

Finns i sthlm och är 25.

Tänkte höra hur du hade tänkt gå vidare när du hittat en person?

Jag har genom denna forumtråd hittat en pianist som jag har börjat snacka med. Det verkar bli nåt av det hela och vi söker nu en sångare främst!

Vi sätter ihop ett band och sen satsar vi stenhårt framåt! 🙂

Lägg till mig på msn så kan vi snacka mer!

Msn: real.kitti@gmail.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till! Är nog lite för gammal (kanske...? 😉) och bor på tok för långt från Stockholm. Tyckte dina låtar är bra och som sagt - lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lycka till! Är nog lite för gammal (kanske...? 😉) och bor på tok för långt från Stockholm. Tyckte dina låtar är bra och som sagt - lycka till!

Tack Hellpig! Och så gammal kan du väl inte vara? ;D

Finns det någon sångare här föresten? Har hittat en av dom jag söker. En sångare på det här så är vi nästan i hamn! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tack Hellpig! Och så gammal kan du väl inte vara? ;D

Finns det någon sångare här föresten? Har hittat en av dom jag söker. En sångare på det här så är vi nästan i hamn! 🙂

Jag är tyvärr ingen sångare, däremot en sångerska! Jag är beredd att satsa fullt ut! Kolla gärna min nyskrivna och alldeles för långa presentation;

https://www.studio.se/index.php?showtopic=83780

Link to comment
Dela på andra sajter

sadomachine (oregistrerad)

Jag är sångare, men upptagen med andra band och dessutom gammal och bor lika långt från sthlm som hellpig, men jävligt bra låtar du har.

Lycka till.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...