Jump to content
Annons

Protools LE 8 till 9


Naymari

Recommended Posts

Amen tjenare i stugan!

Jag har en dator. AKA Skoldator varav Protools LE 8 finns installerat. (äger alltså inte skivorna eller en mbox för den delen)

Så min stora tanke är att på något sätt föra över det till min "studio dator" Så jag därifrån kan uppgradera till 9:an?

Efter som studentlicenser inte kommit till världen än så får vi ta det billigaste alternativet just nu.

Hittade ett annat alternativ då förra generationens m-box mini kostar 1500. Hänger LE8 eller LE7 med dessa?

Hänger 8an med hade det varit optimalt.

Det vart nog allt för tillfället.

Hejsvejs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kanske är PT 7 man får med, är inte säker. Men det går säkert att uppgradera från 7:an

billigare också.

Har själv både 7:an och 8:an. PT 8 har lite fräckare layout, lite nya pluggar och mjukvaruinstrument, så det är en smaksak

vad man vill ha.

Redigerat av Sleap
Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske är PT 7 man får med, är inte säker. Men det går säkert att uppgradera från 7:an

billigare också.

Har själv både 7:an och 8:an. PT 8 har lite fräckare layout, lite nya pluggar och mjukvaruinstrument, så det är en smaksak

vad man vill ha.

midi hanteringen ör rejält uppgraderad i 8 gentemot 7an

Link to comment
Dela på andra sajter

Även om du lyckas föra över PT8le till studiodatorn så kommer det inte funka att uppgradera den vägen.

Uppgradera gör man genom hårdvarans serienummer. Alltså inte serienummret till ProTools.

Detta gäller LE, är inte riktigt säker på hur M-powered uppgraderingen går till.. ända jag vet att folk har gnällt på att det

är dyrare att uppgradera från M-powered.

Billigaste allternativet för dig borde vara att köpa en beggad m-box och använda serienummret från den.

Kolla bara så att ägaren innan inte reda har använt hårdvarans serienummer.

Tips är att uppgradera genom tex http://www.sweetwater.com eller http://www.dv247.com

Billigare än å köra direkt från Avid.

Själv uppgraderade jag genom Sweetwater music. Har för mig att det gick på runt 1300:-

Glöm inte att du måste ha en iLok.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...