Jump to content
Annons

Logic 9 puttrar bara på en kärna?


henk2055

Recommended Posts

Tjena!

Jag noterade idag att CPU mätaren som alltid har bestått av två staplar då jag har en dual core propp, plötsligt har blivit en stapel. Det känns även som att Logic endast kör på en kärna för mätaren går lätt i taket och jag får oftare "system overload" meddelandet. Om man dubbelklickar på cpu mätaren så man får upp den i ett fönster visas dock två mätare som om jag har en dual core propp men det är bara den ena som används och den andra mätaren e stendöd, dvs ligger på noll hela tiden. Jag har inte den blekaste aning vad detta kan bero på, så är det någon som har en tanke? Har version 9.1.2. Tack på förhand!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tjena!

Jag noterade idag att CPU mätaren som alltid har bestått av två staplar då jag har en dual core propp, plötsligt har blivit en stapel. Det känns även som att Logic endast kör på en kärna för mätaren går lätt i taket och jag får oftare "system overload" meddelandet. Om man dubbelklickar på cpu mätaren så man får upp den i ett fönster visas dock två mätare som om jag har en dual core propp men det är bara den ena som används och den andra mätaren e stendöd, dvs ligger på noll hela tiden. Jag har inte den blekaste aning vad detta kan bero på, så är det någon som har en tanke? Har version 9.1.2. Tack på förhand!

Ladda ner 9.1.3 och gå sen in på Preferences/Audio och kolla på processor threads: Ställ den på 2 eller kolla om det även funkar på automatiskt!

post-6091-010201900%201288358628_thumb.png

Tillägg: Jag TROR att det var nåt strul med 9.1.2 som var en processoroptimering för 6 & 12 cores. Och många med 2-4-8-cores tappade en massa kapacitet så dröjde det ju bara vecka så dök 9.1.3 upp! Som då förhoppningsvis fixar till det!

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det snabba svaret!

Jag gjorde som du sa och det löste det tror jag. CPU mätaren visar fortfarande bara en stapel men dubbelklickar man på den så ser man att båda jobbar men fördelningen ligger ungefär 20/80 i arbetsbörda mellan kärnorna när jag testade ett projekt här nu rewirat med Reason 4. Det har väl aldrig varit helt fifty-fifty men jag har för mig det var mer jämt fördelat än så. Men men, så länge jag inte för system overload så är jag nöjd, så vi får väl se hur det beter sig! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för det snabba svaret!

Jag gjorde som du sa och det löste det tror jag. CPU mätaren visar fortfarande bara en stapel men dubbelklickar man på den så ser man att båda jobbar men fördelningen ligger ungefär 20/80 i arbetsbörda mellan kärnorna när jag testade ett projekt här nu rewirat med Reason 4. Det har väl aldrig varit helt fifty-fifty men jag har för mig det var mer jämt fördelat än så. Men men, så länge jag inte för system overload så är jag nöjd, så vi får väl se hur det beter sig! 🙂

CPU-mätaren i transporten är omdesignad att bara visa en stapel. Men när man dubbelklickar så poppar då hela mätaren upp med alla staplar!

Tror det skulle bli svårt att visa 16 staplar på den lilla ytan. Yberupplösning krävs då 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Känns som att Logic ändå har blivit rejält segare på sistone.. känns som om de vill tvinga på mig en datoruppgradering.

Men... det är ju ändå lite nostalgi att behöva köra enkla pianon och frysa spår!

Redigerat av peite
Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Så gör det inte på nån av mina datorer, en har 8an studio den andra Express 9an, alla kärnor som behövs jobbar oavsett rec på. En har en Q6600 den andra en i7 930 propp.

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Jag gjorde det igår både på 8an studio och express 9an och staplarna visar aktivitet på fler än en kärna när jag gör det.

8an går på en maskin med en q6600 cpu, express 9an på en med i7 930 cpu. Om det kan ha nån betydelse.

Eller menar du att det kan visa aktivitet på fler än en men i själva verket så är det bara en som jobbar?

Link to comment
Dela på andra sajter

BurninSven (oregistrerad)

Det står ju där att pga av att en tråd inte kan köras över flera kärnor så låser Logic just det spåret till en kärna, men bara just det spåret! Dvs dom andra jobbar fortfarande på beroende på övrig belastning som ditt projekt innebär för cpun.

Redigerat av BurninSven
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...