Carle Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 HÀr Àr de temana jag uppleve har varit överrepresenterade i spÄntrÄden. En röst per person. Tema 1: Ac/Dc Gör en Ac/Dc-inspirerad lÄt. Tema 2: SÀmsta LÄten Försök att göra en sÄ ofattbart oönskad lÄt efter konstens alla regler. Tema 3: Leksaksinstrument Endast billiga, nybörjar/leksaksinstrument fÄr anvÀndas. I övrigt fri lek. Tema 4: 1990-1999 Carles joker, gör en lÄt som soundmÀssigt passar in i 90-talet. Valfri genre. Ni fÄr rösta tills pÄ tisdag. Blir det lika mellan tvÄ har jag den avgörande rösten.
hellfog Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 FrÄga om Tema 3: FÄr man anvÀnda VST? och sampling?
sixties Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 (redigerat) fÄr bli Ac/dc. 90-talet vet jag inte riktigt vad som Àr karakteristiskt för. http://www.youtube.com/watch?v=XxZtdcHwQuY Redigerat 6 november 2010 av sixties
debatt Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 (redigerat) Jag röstar pÄ Tema 2 SÀmsta lÄten. Samtidigt en frÄga om Tema 3 - Dingbats röstade pÄ Leksaker, men nu gÀllde det vÀl Leksaksinstrument? Det Àr sÄdana man INTE kan köpa i musikaffÀren va, utan mer pÄ à hléns leksaksavdelning, typ saxofon i plast? Edit: SÄg nu att nybörjarinstrument Àven gick bra. Det kan lÄta som vilken lÄt som helst alltsÄ. //:debatt Redigerat 6 november 2010 av debatt
Carl Cadello Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Ăntligen en chans för mig att vinna: SĂ€msta lĂ„ten. Det lĂ„ter faktiskt riktigt roligt đ
hellfog Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 (redigerat) Leksaksinstrument. Redigerat 7 november 2010 av hellfog
flabb Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 (redigerat) Har dĂ„ligt med leksaksinstrument sĂ„ den faller bort, men kan tĂ€nka mig de andra temana đ Edit: SĂ€msta lĂ„ten blir vĂ€l bara att banka in med midiplattorna o strunta i att kvantisera eller rĂ€tta spĂ„ren Edit 2: jag antar jag mĂ„ste vĂ€lja nĂ„got sĂ„ det fĂ„r bli just sĂ€msta lĂ„ten dĂ„ Redigerat 6 november 2010 av flabb
Anders F Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 AC/DC!!!!! MEn rĂ€kna inte min röst kanske, jag har bara hunnit vara med i nĂ„gon festival, brukar alltid köra ihop sig. MEn om det blir AC/DC ska jag verkligen göra ett försök att hinna med, eller om nĂ„gon vill sammarbeta och att jag lĂ€gger lite kompgura đ GĂ„r fĂ„ riktigt go rockgura med tubescreamern och mesan đ MVH Anders
flabb Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 AC/DC, tror det blir svÄrast med sÄngen jag... Har det inte varit AC/DC tidigare för 4-5 Är sen?
stabilt Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 (redigerat) Redigerad röst: leksakstemat. Vad Ă€r ett billigt nybörjarintrument? Var gĂ„r grĂ€nsen? Ăr det nypris som gĂ€ller? Hade det varit leksaker hade jag röstat pĂ„ det. Redigerat 6 november 2010 av stabilt
Carle Postat 6 november 2010 TrÄdstartare Postat 6 november 2010 Givetvis fÄr man anvÀnda Leksaker till leksakstemat. Om det Àr ett nybörjarinstrument eller ej fÄr ni helt enkelt bedöma sjÀlva.
sixties Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 (redigerat) AC/DC, tror det blir svÄrast med sÄngen jag... Har det inte varit AC/DC tidigare för 4-5 Är sen? jag har varit pÄ forumet sen 2004 och i sÄfall före det, vilket jag inte tror. 2004 var det en hÄrd rock festival och en death metal festival 09 eller i början pÄ detta Är, annars inget sÄdant tidigare. EDIT:jag mindes fel! ac/dc var med i sound alike festivalen nÀr man kunde vÀlja pÄ kraftwerk, ramones mfl. tror inte det det var sÄ mÄnga acdc lÄtar dÄ. tror ocksÄ sÄngen blir det största problemet med AC/DC. AB/CD lyckas rÀtt bra, med allt: http://www.youtube.com/watch?v=76QCyEEYe_8 Redigerat 6 november 2010 av sixties
stabilt Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Givetvis fÄr man anvÀnda Leksaker till leksakstemat. Om det Àr ett nybörjarinstrument eller ej fÄr ni helt enkelt bedöma sjÀlva. DÄ fixar jag min röst.
debatt Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Givetvis fÄr man anvÀnda Leksaker till leksakstemat. Om det Àr ett nybörjarinstrument eller ej fÄr ni helt enkelt bedöma sjÀlva. Mjukisdjur? Lego? Bilbana?
Carle Postat 7 november 2010 TrÄdstartare Postat 7 november 2010 Allt som stÄr att finnas i leksaksaffÀren.
flabb Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Barnen Ă€r tonĂ„ringar, leksakerna bortrensade sen lĂ€nge, men kör pĂ„ leksaker ni ungdomar đ *hötter med kĂ€ppen*
Valle Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 Hmmm... det hĂ€r med att tĂ€vla om att göra "sĂ€msta lĂ„ten"... Den grenen innehĂ„ller sĂ„ mĂ„nga buggar att det inte ens Ă€r kul. 1. Den lĂ„t som fĂ„r flest röster kommer ju att vinna och dĂ€rmed bli den bĂ€st sĂ€msta. Den sĂ€msta borde ju inte fĂ„ nĂ„gra röster alls. 2. Grenen inbegriper ALLA genrer och det ska dessutom vara en "ofattbart oönskad lĂ„t efter konstens alla regler". Det ultimata â eller rĂ€ttare sagt, en sorts helgardering â borde ju dĂ„ bli att skicka in tre minuter "vitt brus" som man ju kan sĂ€ga innehĂ„ller allt möjligt ljud som gĂ„r att skapa. 3. Det finns forumister hĂ€r (nĂ€mner inga namn) som menar att Ă„ngestskriket frĂ„n djur i dödskamp "rĂ€knas" som musik. En sĂ„dan "musikproduktion" borde vĂ€l rĂ€knas som "sĂ€mre", men vem Ă€r sjuk nog att i eget namn stĂ€lla upp med nĂ„got sĂ„dant? 4. En lĂ„t kan inte vara "sĂ€mst" mer Ă€n att en lĂ„t kan vara "bĂ€st". Ni hör ju sjĂ€lva hur fĂ„nigt det lĂ„ter. Det blir liksom lite kymigt som i den dĂ€r Björn Skifs-filmen, i scenen dĂ€r en frĂ„gesportsledare frĂ„gar: "Vem har skrivit den roligaste boken?" NĂ€, min röst Ă€r att grenen tas bort. Eller att den specificeras bĂ€ttre. Annars blir det bara fjantigt och oseriöst. đ 1
Anders F Postat 7 november 2010 Postat 7 november 2010 (redigerat) Om det blir AC/DC sĂ„ kan jag ju lĂ„ta er höra exempel pĂ„ hur stĂ€rkaren lĂ„ter ifall nĂ„gon vill sammarbeta (sammarbeta=jag lĂ€gger bara kompgura) Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag HĂ„ller tummarna för AC/DC tema nu đ MVH Anders Redigerat 7 november 2010 av Gizmozis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.