Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

HÀr Àr de temana jag uppleve har varit överrepresenterade i spÄntrÄden. En röst per person.

Tema 1: Ac/Dc

Gör en Ac/Dc-inspirerad lÄt.

Tema 2: SÀmsta LÄten

Försök att göra en sÄ ofattbart oönskad lÄt efter konstens alla regler.

Tema 3: Leksaksinstrument

Endast billiga, nybörjar/leksaksinstrument fÄr anvÀndas. I övrigt fri lek.

Tema 4: 1990-1999

Carles joker, gör en lÄt som soundmÀssigt passar in i 90-talet. Valfri genre.

Ni fÄr rösta tills pÄ tisdag. Blir det lika mellan tvÄ har jag den avgörande rösten.

Annons
Postat (redigerat)

fÄr bli Ac/dc. 90-talet vet jag inte riktigt vad som Àr karakteristiskt för.

http://www.youtube.com/watch?v=XxZtdcHwQuY

Redigerat av sixties
Postat (redigerat)

Jag röstar pÄ Tema 2 SÀmsta lÄten.

Samtidigt en frÄga om Tema 3 - Dingbats röstade pÄ Leksaker, men nu gÀllde det vÀl Leksaksinstrument?

Det Ă€r sĂ„dana man INTE kan köpa i musikaffĂ€ren va, utan mer pĂ„ ÅhlĂ©ns leksaksavdelning, typ saxofon i plast?

Edit: SÄg nu att nybörjarinstrument Àven gick bra. Det kan lÄta som vilken lÄt som helst alltsÄ.

//:debatt

Redigerat av debatt
Postat

Äntligen en chans för mig att vinna: SĂ€msta lĂ„ten.

Det lĂ„ter faktiskt riktigt roligt 😄

Postat (redigerat)

Har dĂ„ligt med leksaksinstrument sĂ„ den faller bort, men kan tĂ€nka mig de andra temana 🙂

Edit: SÀmsta lÄten blir vÀl bara att banka in med midiplattorna o strunta i att kvantisera eller rÀtta spÄren

Edit 2: jag antar jag mÄste vÀlja nÄgot sÄ det fÄr bli just sÀmsta lÄten dÄ

Redigerat av flabb
Postat

AC/DC!!!!!

MEn rĂ€kna inte min röst kanske, jag har bara hunnit vara med i nĂ„gon festival, brukar alltid köra ihop sig. MEn om det blir AC/DC ska jag verkligen göra ett försök att hinna med, eller om nĂ„gon vill sammarbeta och att jag lĂ€gger lite kompgura 🙂 GĂ„r fĂ„ riktigt go rockgura med tubescreamern och mesan 🙂

MVH

Anders

Postat

AC/DC, tror det blir svÄrast med sÄngen jag... :rolleyes:

Har det inte varit AC/DC tidigare för 4-5 Är sen?

Postat (redigerat)

Redigerad röst: leksakstemat.

Vad Ă€r ett billigt nybörjarintrument? Var gĂ„r grĂ€nsen? Är det nypris som gĂ€ller?

Hade det varit leksaker hade jag röstat pÄ det.

Redigerat av stabilt
Postat

Givetvis fÄr man anvÀnda Leksaker till leksakstemat. Om det Àr ett nybörjarinstrument eller ej fÄr ni helt enkelt bedöma sjÀlva.

Postat (redigerat)

AC/DC, tror det blir svÄrast med sÄngen jag... :rolleyes:

Har det inte varit AC/DC tidigare för 4-5 Är sen?

jag har varit pÄ forumet sen 2004 och i sÄfall före det, vilket jag inte tror.

2004 var det en hÄrd rock festival och en death metal festival 09 eller i början pÄ detta Är, annars inget sÄdant tidigare.

EDIT:jag mindes fel! ac/dc var med i sound alike festivalen nÀr man kunde vÀlja pÄ kraftwerk, ramones mfl. tror inte det det var sÄ mÄnga acdc lÄtar dÄ.

tror ocksÄ sÄngen blir det största problemet med AC/DC.

AB/CD lyckas rÀtt bra, med allt:

http://www.youtube.com/watch?v=76QCyEEYe_8

Redigerat av sixties
Postat

Givetvis fÄr man anvÀnda Leksaker till leksakstemat. Om det Àr ett nybörjarinstrument eller ej fÄr ni helt enkelt bedöma sjÀlva.

DÄ fixar jag min röst.

Postat

Mjukisdjur?

Lego?

Bilbana?

Postat

AC/DC

:rolleyes:

Postat

Barnen Ă€r tonĂ„ringar, leksakerna bortrensade sen lĂ€nge, men kör pĂ„ leksaker ni ungdomar 😛 *hötter med kĂ€ppen*

Postat

Hmmm... det hÀr med att tÀvla om att göra "sÀmsta lÄten"... Den grenen innehÄller sÄ mÄnga buggar att det inte ens Àr kul.

1. Den lÄt som fÄr flest röster kommer ju att vinna och dÀrmed bli den bÀst sÀmsta. Den sÀmsta borde ju inte fÄ nÄgra röster alls.

2. Grenen inbegriper ALLA genrer och det ska dessutom vara en "ofattbart oönskad lĂ„t efter konstens alla regler". Det ultimata — eller rĂ€ttare sagt, en sorts helgardering — borde ju dĂ„ bli att skicka in tre minuter "vitt brus" som man ju kan sĂ€ga innehĂ„ller allt möjligt ljud som gĂ„r att skapa.

3. Det finns forumister hÀr (nÀmner inga namn) som menar att Ängestskriket frÄn djur i dödskamp "rÀknas" som musik. En sÄdan "musikproduktion" borde vÀl rÀknas som "sÀmre", men vem Àr sjuk nog att i eget namn stÀlla upp med nÄgot sÄdant?

4. En lÄt kan inte vara "sÀmst" mer Àn att en lÄt kan vara "bÀst". Ni hör ju sjÀlva hur fÄnigt det lÄter.

Det blir liksom lite kymigt som i den dÀr Björn Skifs-filmen, i scenen dÀr en frÄgesportsledare frÄgar: "Vem har skrivit den roligaste boken?"

NÀ, min röst Àr att grenen tas bort. Eller att den specificeras bÀttre. Annars blir det bara fjantigt och oseriöst.

🙂

• Gilla 1
Postat (redigerat)

Om det blir AC/DC sÄ kan jag ju lÄta er höra exempel pÄ hur stÀrkaren lÄter ifall nÄgon vill sammarbeta (sammarbeta=jag lÀgger bara kompgura)

HĂ„ller tummarna för AC/DC tema nu 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.