Jump to content
Annons

Studiofestival 35.


Carle

Recommended Posts

Här är de temana jag uppleve har varit överrepresenterade i spåntråden. En röst per person.

Tema 1: Ac/Dc

Gör en Ac/Dc-inspirerad låt.

Tema 2: Sämsta Låten

Försök att göra en så ofattbart oönskad låt efter konstens alla regler.

Tema 3: Leksaksinstrument

Endast billiga, nybörjar/leksaksinstrument får användas. I övrigt fri lek.

Tema 4: 1990-1999

Carles joker, gör en låt som soundmässigt passar in i 90-talet. Valfri genre.

Ni får rösta tills på tisdag. Blir det lika mellan två har jag den avgörande rösten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

får bli Ac/dc. 90-talet vet jag inte riktigt vad som är karakteristiskt för.

http://www.youtube.com/watch?v=XxZtdcHwQuY

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstar på Tema 2 Sämsta låten.

Samtidigt en fråga om Tema 3 - Dingbats röstade på Leksaker, men nu gällde det väl Leksaksinstrument?

Det är sådana man INTE kan köpa i musikaffären va, utan mer på Åhléns leksaksavdelning, typ saxofon i plast?

Edit: Såg nu att nybörjarinstrument även gick bra. Det kan låta som vilken låt som helst alltså.

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Har dåligt med leksaksinstrument så den faller bort, men kan tänka mig de andra temana 🙂

Edit: Sämsta låten blir väl bara att banka in med midiplattorna o strunta i att kvantisera eller rätta spåren

Edit 2: jag antar jag måste välja något så det får bli just sämsta låten

Redigerat av flabb
Link to comment
Dela på andra sajter

AC/DC!!!!!

MEn räkna inte min röst kanske, jag har bara hunnit vara med i någon festival, brukar alltid köra ihop sig. MEn om det blir AC/DC ska jag verkligen göra ett försök att hinna med, eller om någon vill sammarbeta och att jag lägger lite kompgura 🙂 Går få riktigt go rockgura med tubescreamern och mesan 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

AC/DC, tror det blir svårast med sången jag... :rolleyes:

Har det inte varit AC/DC tidigare för 4-5 år sen?

jag har varit på forumet sen 2004 och i såfall före det, vilket jag inte tror.

2004 var det en hård rock festival och en death metal festival 09 eller i början på detta år, annars inget sådant tidigare.

EDIT:jag mindes fel! ac/dc var med i sound alike festivalen när man kunde välja på kraftwerk, ramones mfl. tror inte det det var så många acdc låtar då.

tror också sången blir det största problemet med AC/DC.

AB/CD lyckas rätt bra, med allt:

http://www.youtube.com/watch?v=76QCyEEYe_8

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... det här med att tävla om att göra "sämsta låten"... Den grenen innehåller så många buggar att det inte ens är kul.

1. Den låt som får flest röster kommer ju att vinna och därmed bli den bäst sämsta. Den sämsta borde ju inte få några röster alls.

2. Grenen inbegriper ALLA genrer och det ska dessutom vara en "ofattbart oönskad låt efter konstens alla regler". Det ultimata — eller rättare sagt, en sorts helgardering — borde ju då bli att skicka in tre minuter "vitt brus" som man ju kan säga innehåller allt möjligt ljud som går att skapa.

3. Det finns forumister här (nämner inga namn) som menar att ångestskriket från djur i dödskamp "räknas" som musik. En sådan "musikproduktion" borde väl räknas som "sämre", men vem är sjuk nog att i eget namn ställa upp med något sådant?

4. En låt kan inte vara "sämst" mer än att en låt kan vara "bäst". Ni hör ju själva hur fånigt det låter.

Det blir liksom lite kymigt som i den där Björn Skifs-filmen, i scenen där en frågesportsledare frågar: "Vem har skrivit den roligaste boken?"

Nä, min röst är att grenen tas bort. Eller att den specificeras bättre. Annars blir det bara fjantigt och oseriöst.

🙂

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Om det blir AC/DC så kan jag ju låta er höra exempel på hur stärkaren låter ifall någon vill sammarbeta (sammarbeta=jag lägger bara kompgura)

http://dl.dropbox.com/u/5726699/Ibanez%20ts808.mp3

http://dl.dropbox.com/u/5726699/Back%20in%20black%20Mesa%202.mp3

Håller tummarna för AC/DC tema nu 🙂

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...