Jump to content
Annons

ReWire Record-Cubase ger feltajming från Record


Assar

Recommended Posts

Jag har ett projekt där jag kör Cubase ReWirat med Record.

I Record har jag två audiospår som jag routar över till Cubase.

Allt låter bra till dess jag kör en audioexport av hela låten till wav i Cubase. Kanalerna från Record kommer då fel i tiden. Ena spåret kommer en hel takt i förväg, det andra spåret typ 3/4 för tidigt.

När jag lyssnar på mixen direkt i projektet låter det som det ska.

Nån som har en aning om vad det kan vara för fel och hur man kan komma till rätta med det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du får väl tillsvidare köra realtidsexport Assar.

Har redan testat både med och utan, det gör ingen skillnad.

(jag brukar alltid använda realtidsexport när jag rewirar, det strular ofta om man inte gör det)

😳

WTF ....

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Det hjälper inte dig Assar, men för mig funkar det alldeles utmärkt att rendera ut två eller fler spår rewired från Record 1.5 till Tracktion 2.

Allt ligger i synk.

Var tvungen att prova eftersom jag bara renderat ut ett stereopar sedan jag fått Record.

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer, det hjälper inte mig.

Men det visar kanske ändå att det inte är nåt generellt fel med Record och ReWire.

Faktum är att jag inte har upptäckt det här tidigare. Fast då har jag i o f s inte routat audiokanaler till Cubase, bara Reason-enheter (inspelat material har legat i Cubase).

Nån mer som har idéer om vad som kan vara fel?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Vet inte om det här kan hjälpa dig men för mig är det ett måste för att det ska synka.

Skrev detta förut som svar till en som hade problem med clicksynken.

Det finns en bugg som kan avhjälpas med att man flyttar fram hela låten i både Cubase och Reason en eller flera takter. Dvs om man använder sequencern i båda. Detta sker när du börjar från början på takt ett och det är inte bara clicken som kommer i osynk det är hela låten. Reason startar snabbare än Cubase från takt ett. Flyttar du fram en takt så försvinner det så vida du inte går tillbaka till takt 1. Startar du från takt 2 så funkar det. Skit bugg som man får leva med.

Exporterar du sedan en audiomix wav så kan du alltså inte börja från takt ett. Tidigast takt två.

Jag kör med Cubase 5 och Reason 5 64 bit med W7. i7 2600K 16GB ram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...