Valle Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Tjabba, fan! Jag har funderat lite pĂ„ alla dessa "nya" anvĂ€ndare som poppar upp, stĂ€ller "trolliga" frĂ„gor, skriver nĂ„gra ströinlĂ€gg för att verka "pĂ„ riktig", för att sedan försvinna och komma tillbaka med ny "identitet" â med nya "trolliga" frĂ„gor. And so the story goes. Dessa personer lider av vad jag kallar för Multiple BB Account Disorder â eller MBBAD. Jag har för nĂ€rvarande inga synpunkter pĂ„ beteendet i sig, förutom en sak: Jag engagerar mig för mycket, bara för att (för sent) upptĂ€cka att det Ă€r fake alltihop. Som jag nĂ€mnde i ett inlĂ€gg hĂ€romnĂ€rmsta, jag kĂ€nner mig ganska fĂ„nig och dum efterĂ„t. Hade jag förstĂ„tt att det var frĂ„ga om en person med MBBAD sĂ„ hade jag inte bemödat mig med att svara; inte pĂ„ nĂ„got seriöst sĂ€tt i alla fall. Jag menar, jag Ă€r givetvis lĂ„ngt ifrĂ„n framgĂ„ngsrik musiker/artist eller pĂ„ nĂ„got sĂ€tt mer speciell Ă€n nĂ„gon annan, men jag har byggt upp och förtjĂ€nat en erfarenhet genom Ă„ren som kan vara hur vĂ€rdefull som helst för andra som vill veta "pĂ„ riktigt". Men varje gĂ„ng jag inser att jag har engagerat mig i en person med MBBAD, sĂ„ kĂ€nns det som fullstĂ€ndigt slöseri med tid och resurser. Det hade faktiskt varit kul och intressant om nĂ„gon med MBBAD ville trĂ€da fram â som ett av sina alter ego, alltsĂ„, fullstĂ€ndigt anonym â och försöka ge en förklaring till vad det Ă€r som driver en till beteendet. For all I care, sĂ„ kan det ju faktiskt vara för en god sak... Eller hur?
Gilbert Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Förklaringen för vissa (kanske alla, vet inte hur mÄnga det finns) ligger i att de blev avstÀngda.
Valle Postat 2 november 2010 TrÄdstartare Postat 2 november 2010 Förklaringen för vissa (kanske alla, vet inte hur mÄnga det finns) ligger i att de blev avstÀngda. Jag förstÄr vad du menar. Fast jag tÀnkte mer pÄ dessa som eventuellt dyker upp, postar tre fyra gÄnger, försvinner och dyker strax upp med nytt nick. Dessa blir ju inte avstÀngda, utan de mÄste fÄ nÄgon sorts kick av att ... ja, vad fan vet jag... regga sig om och om igen.
Gilbert Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Jag förstÄr vad du menar. Fast jag tÀnkte mer pÄ dessa som eventuellt dyker upp, postar tre fyra gÄnger, försvinner och dyker strax upp med nytt nick. Dessa blir ju inte avstÀngda, utan de mÄste fÄ nÄgon sorts kick av att ... ja, vad fan vet jag... regga sig om och om igen. De kanske blev avslöjade.
Piccazzo Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 (redigerat) Fast jag tÀnkte mer pÄ dessa som eventuellt dyker upp, postar tre fyra gÄnger, försvinner och dyker strax upp med nytt nick. Dessa blir ju inte avstÀngda, utan de mÄste fÄ nÄgon sorts kick av att ... ja, vad fan vet jag... regga sig om och om igen. Jag tror att mÄnga av dom reggar ett nytt nick för att dom skÀms , dom blir idiotförklarade för att dom stÀller sÄ enkla frÄgor som tar 5 sek att hitta svar pÄ via google eller hÀr att folk snappar upp det fort och helt enkelt slutar svara i deras trÄdar. SÄ istÀllet för att förklara sig och be om ursÀkt för sitt för sitt lata beteende sÄ Àr det enklare att helt enkelt skapa en ny anvÀndare. Sedan gör vissa av dom samma ska igen och igen och igen och igen , en form av tvÄngsyndrom ( OCD ) skulle man kunna kalla det , eller som du la fram det MBBAD. Redigerat 2 november 2010 av Piccazzo
Demonproducenten Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 valle du behöver skaffa en sÄn hÀr stÀll in den pÄ fredrik
Abi Bah Postat 2 november 2010 Postat 2 november 2010 Mycket bra trÄd, BUUUU Ät MBBAD lallarna! Det Àr vÀl bara att strunta i att svara pÄ frÄgorna om man vet att svaret redan finns hÀr pÄ forumet. Detta kan man göra av respekt till Studio Forum och dess medlemmar. Först dÄ tror jag att det blir bÀttre kvalle pÄ trÄdarna
oakleaf (oregistrerad) Postat 3 augusti 2011 Postat 3 augusti 2011 MAD förstod jag men vad stod BB för? I min bekantskapskrets sa star BB foer bajsbrus....alltsa diarre. Kanske aer samma haer? đ
Valle Postat 3 augusti 2011 TrÄdstartare Postat 3 augusti 2011 vad stod BB för? Bulletin Board (Jag har hÀngt pÄ diverse Internet-forum sedan mitten av 90-talet, dÄ de oftast benÀmndes "BB". Utgick lite slarvigt ifrÄn att det var en sjÀlvklarhet att det benÀmns sÄ Àn idag. NÀr vi "smyckar ut" vÄra utlÀgg med fetstil, typsnitt, fÀrger etc anvÀnder vi dock oss av ett kodsprÄk som Ànnu gÄr under namnet BB-Code.)
Valle Postat 3 augusti 2011 TrÄdstartare Postat 3 augusti 2011 Ett exempel pÄ hur ett svin med grav MBBAD kan bete sig: Inför "Aktiveringsperiod" för nya anvÀndarkonton
Analogfreak Postat 5 november 2024 Postat 5 november 2024 On 2010-11-02 at 09:36 sa Valle: Tjabba, fan! Jag har funderat lite pĂ„ alla dessa "nya" anvĂ€ndare som poppar upp, stĂ€ller "trolliga" frĂ„gor, skriver nĂ„gra ströinlĂ€gg för att verka "pĂ„ riktig", för att sedan försvinna och komma tillbaka med ny "identitet" â med nya "trolliga" frĂ„gor. And so the story goes. Dessa personer lider av vad jag kallar för Multiple BB Account Disorder â eller MBBAD. Jag har för nĂ€rvarande inga synpunkter pĂ„ beteendet i sig, förutom en sak: Jag engagerar mig för mycket, bara för att (för sent) upptĂ€cka att det Ă€r fake alltihop. Som jag nĂ€mnde i ett inlĂ€gg hĂ€romnĂ€rmsta, jag kĂ€nner mig ganska fĂ„nig och dum efterĂ„t. Hade jag förstĂ„tt att det var frĂ„ga om en person med MBBAD sĂ„ hade jag inte bemödat mig med att svara; inte pĂ„ nĂ„got seriöst sĂ€tt i alla fall. Jag menar, jag Ă€r givetvis lĂ„ngt ifrĂ„n framgĂ„ngsrik musiker/artist eller pĂ„ nĂ„got sĂ€tt mer speciell Ă€n nĂ„gon annan, men jag har byggt upp och förtjĂ€nat en erfarenhet genom Ă„ren som kan vara hur vĂ€rdefull som helst för andra som vill veta "pĂ„ riktigt". Men varje gĂ„ng jag inser att jag har engagerat mig i en person med MBBAD, sĂ„ kĂ€nns det som fullstĂ€ndigt slöseri med tid och resurser. Det hade faktiskt varit kul och intressant om nĂ„gon med MBBAD ville trĂ€da fram â som ett av sina alter ego, alltsĂ„, fullstĂ€ndigt anonym â och försöka ge en förklaring till vad det Ă€r som driver en till beteendet. For all I care, sĂ„ kan det ju faktiskt vara för en god sak... Eller hur? Jag hade rĂ€tt Valle! Det var du som myntade MBBAD. đ Â
emedees Postat 7 november 2024 Postat 7 november 2024 On 2010-11-02 at 09:36 sa Valle: Tjabba, fan! Jag har funderat lite pĂ„ alla dessa "nya" anvĂ€ndare som poppar upp, stĂ€ller "trolliga" frĂ„gor, skriver nĂ„gra ströinlĂ€gg för att verka "pĂ„ riktig", för att sedan försvinna och komma tillbaka med ny "identitet" â med nya "trolliga" frĂ„gor. And so the story goes. Dessa personer lider av vad jag kallar för Multiple BB Account Disorder â eller MBBAD. Jag har för nĂ€rvarande inga synpunkter pĂ„ beteendet i sig, förutom en sak: Jag engagerar mig för mycket, bara för att (för sent) upptĂ€cka att det Ă€r fake alltihop. Som jag nĂ€mnde i ett inlĂ€gg hĂ€romnĂ€rmsta, jag kĂ€nner mig ganska fĂ„nig och dum efterĂ„t. Hade jag förstĂ„tt att det var frĂ„ga om en person med MBBAD sĂ„ hade jag inte bemödat mig med att svara; inte pĂ„ nĂ„got seriöst sĂ€tt i alla fall. Jag menar, jag Ă€r givetvis lĂ„ngt ifrĂ„n framgĂ„ngsrik musiker/artist eller pĂ„ nĂ„got sĂ€tt mer speciell Ă€n nĂ„gon annan, men jag har byggt upp och förtjĂ€nat en erfarenhet genom Ă„ren som kan vara hur vĂ€rdefull som helst för andra som vill veta "pĂ„ riktigt". Men varje gĂ„ng jag inser att jag har engagerat mig i en person med MBBAD, sĂ„ kĂ€nns det som fullstĂ€ndigt slöseri med tid och resurser. Det hade faktiskt varit kul och intressant om nĂ„gon med MBBAD ville trĂ€da fram â som ett av sina alter ego, alltsĂ„, fullstĂ€ndigt anonym â och försöka ge en förklaring till vad det Ă€r som driver en till beteendet. For all I care, sĂ„ kan det ju faktiskt vara för en god sak... Eller hur? Mycket intressant inlĂ€gg sĂ„ ett svĂ„rt frĂ„n mig. Jag gĂ„r inte sĂ„ konversationer. I min Ă„sikt de mĂ€nniskor vill bara dra dit positiv Energi. Och och pĂ„ sĂ„ sĂ€tt att du tĂ€nker pĂ„ deras problem du spenderar tid till dem. Blockera av alla idioter vad som helst TĂ€nk inte pĂ„ dem TĂ€nk pĂ„ sig fokus pĂ„ sig fokus pĂ„ din musik fokus pĂ„ dina pengar. Fokus pĂ„ dig fokus pĂ„ DU. Focus Min agenda.
slejnard Postat 7 november 2024 Postat 7 november 2024 2 timmar sedan sa emedees: Mycket intressant inlÀgg sÄ ett svÄrt frÄn mig. Jag gÄr inte sÄ konversationer. I min Äsikt de mÀnniskor vill bara dra dit positiv Energi. Och och pÄ sÄ sÀtt att du tÀnker pÄ deras problem du spenderar tid till dem. Blockera av alla idioter vad som helst TÀnk inte pÄ dem TÀnk pÄ sig fokus pÄ sig fokus pÄ din musik fokus pÄ dina pengar. Fokus pÄ dig fokus pÄ DU. Focus Min agenda. Focus  1
emedees Postat 8 november 2024 Postat 8 november 2024 On 2024-11-07 at 17:55 sa slejnard: Focus  MBBADasses
slejnard Postat 9 november 2024 Postat 9 november 2024 22 timmar sedan sa emedees: MBBADasses Jag Ă€r en âïž! En av mĂ„nga, en av en. Jag Ă€r Nard. Slej Nard. En Slej + Nard = slejnard.Â
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.