Jump to content
Annons

Morsan här


Morsan

Recommended Posts

Hej!

Kanske är ett UFO i såna här sammanhang... en rätt snäll småbarnsmamma som är musikintresserad (kan spela lite gitarr..äger en gammal Charvel )för husbehov med son som spelar trummor.Kan inte så mycket om teknikaliteter och speciellt inte ny musikteknik.Jag kan typ byta strängar på mina gitarrer, stämma den samma och hör om det låter bra eller tokigt och gå in i en affär och förklara vad som är fel på mina gitarrsaker om det är det men mycket mer än så är det inte hehe!

Jag har registrerat mig för att få hjälp med sonens digitala trummor som krånglar just nu.Har lagt upp tråd om det:)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen!

med dator, digital trummor och en gitarr så är det ju inte så svårt att börja spela in och göra musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

ja det ligger nåt i det sixties..så egentligen skulle vi kunna börja fiffla mer med musik eftersom alla de sakerna finns här hemma ☺️

gör det! det är kul!

kan vara lite svårt att lära sig tekniken i början men sedan går det ganska lätt.

Sonen kanske har nån kompis som håller på och spelar in musik som kan hjälpa er igång.

annars kan du alltid fråga här på forumet.

det ni behöver först är ett ljudkort för musikinspelning och ett inspelningsprogram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...