Jump to content
Annons

Olika användarkonton i Windows 7 64-bit


hardrocker

Recommended Posts

Kan man göra så? Har köpt en ny Sony Vaio och vill kunna ha den för både ljudproduktion samt det vanliga surfandet.

Kan man ha två olika användarkonton med helt olika inställningar? Typ trådlöst internet, fin grafik, antivirus och skrivare på ena kontot och det andra (för Pro Tools) ska vara helt strippat. Inget internet, ingen skrivare eller lull-lull i form av grafik och antivirus.

Funkar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det är egentligen inte svårare än att du skall sätt in Windows 7 installations-DVD, boota med den och göra en installation till.

Hur gör man det? Nån som har en länk till en bra och enkel guide?

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det är egentligen inte svårare än att du skall sätt in Windows 7 installations-DVD, boota med den och göra en installation till.

Om man äger en licens av Windows 7, kan man då installera det på två partitioner? Har fått för mig att detta inte är möjligt, utan att en licens bara gäller för en installation på en dator.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så länge det är på en och samma dator är det inga problem . För Windows 7 skickar ett nr från ett chip på din dator till microsoft bla.äktheten på programmet mm.

Så om man försöker att installera Windows 7 dvs.samma skiva på en annan eller en ny dator igen så ska det inte gå även om man har skrotat den gamla, för chip nr stämmer inte överens längre.Jag har 2 partitioner på min dator dock XP det man ska undvika är att surfa på den man ska spela in på. För om man har antivirus på båda partitionerna kan det bli problem, och då snackar jag om formatera skiten för man inte kommer in på något sätt. Det har något med minnet göra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...