Jump to content
Annons

Installera Logic Pro 7 och 9 på samma dator


Dingbats

Recommended Posts

Jag har nu Logic Pro 7 installerat, och jag vill installera Logic Pro 9 utöver det. Går det? Förstör det några inställningar i sjuan? Jag måste ha kvar sjuan för att jag har flera projekt igång där som måste fungera perfekt, och jag vill installera nian för att ha samma version som en annan kille som jag ska samarbeta med på ett annat projekt.

Någon som vet något?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad haru för dator, du kan ju alltid uppgradera till leopard, de finns inte att köpa längre men visst finns det ändå skivor som flyter omkring i etern..

Jo jag vet, kan säkert fixa det från en kompis om det är så. Får se vad jag bestämmer mig för, det blir ju ett jäkla strul att installera om allt igen om jag installerar nytt OS.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Varför inte installera Logic 9 och senaste OSX på en separat hårddisk. Så är det bara att starta från det system/den dsk du vill när du behöver 7 resp. 9.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte installera Logic 9 och senaste OSX på en separat hårddisk. Så är det bara att starta från det system/den dsk du vill när du behöver 7 resp. 9.

Det är ett alternativ. Får se mig om efter en lämplig hårddisk då bara. Du tror inte det är någon ökad risk för trassel?

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Det är ett alternativ. Får se mig om efter en lämplig hårddisk då bara. Du tror inte det är någon ökad risk för trassel?

Nej eftersom systemen är helt åtskilda men du kan ändå öppna dina Logic 7 project i nian. Blir lite som att äta kakan men ändå ha den kvar....

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Joho...? Jag har Logic 7, 8 och 9 installerat på samma dator och det fungerar finfint.

Du upplevde aldrig att inställningarna i en tidigare version ändrades när du installerade en nyare? Jag såg någonting om det någonstans.

Men det där med separata hårddiskar låter bra. Kör jag nian överhuvudtaget så får det nog bli så!

Link to comment
Dela på andra sajter

Du upplevde aldrig att inställningarna i en tidigare version ändrades när du installerade en nyare? Jag såg någonting om det någonstans.

Men det där med separata hårddiskar låter bra. Kör jag nian överhuvudtaget så får det nog bli så!

Erhm, det kanske är värt att nämna att det är datorn på kontoret och inte min huvudsakliga musikdator. Har inte kört några stora projekt och bollat fram och tillbaka, men jag har ju använt alla tre versioner till och från utan att märka att de ställer till det för varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Vågar man köra hela operativet via en USB-hårddisk och spela in och allting? Jag har en första generationens Mac Pro.

Det går ju, men en intern HD eller Firewiredisk är ju helt klart att föredra. Eller en SSD....

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Det går ju, men en intern HD eller Firewiredisk är ju helt klart att föredra. Eller en SSD....

Pengar, pengar... Kanske värt ändå att installera ett nyare OS X istället för det jag har nu helt enkelt, och ta sig i kragen och backupa allt i minsta detalj så man inte förlorar någonting eller att någonting ändras. Fast det känns nojigt, jag vill verkligen inte att någon preset eller reverbimpuls eller nåt ändras i mitt projekt som pågått sen två år. Tricky shit. Japp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Pengar, pengar... Kanske värt ändå att installera ett nyare OS X istället för det jag har nu helt enkelt, och ta sig i kragen och backupa allt i minsta detalj så man inte förlorar någonting eller att någonting ändras. Fast det känns nojigt, jag vill verkligen inte att någon preset eller reverbimpuls eller nåt ändras i mitt projekt som pågått sen två år. Tricky shit. Japp.

Har du ingen plats kvar i MP:n för en ytterligare HD? En snabb intern kostar ju bara runt en femhundring...

Vill du snika ytterligare så går det ju att partitionera en disk du redan har så att du kan ha 2 olika OS på den men det innebär ju lite pill.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Har du ingen plats kvar i MP:n för en ytterligare HD? En snabb intern kostar ju bara runt en femhundring...

Så pass lite? Då är det nog värt det faktiskt, jag får ändå oförtjänt mycket studiebidrag. Får kolla in vad det finns för alternativ där. EDIT: Fast stämmer det förresten? Jag kollade på Inwarehouse och där var den billigaste på 1500... Ska kolla vidare... EDIT 2: Då förutsätter jag att det bara är Apple-diskar som funkar. Kan man köra på andra?

Vill du snika ytterligare så går det ju att partitionera en disk du redan har så att du kan ha 2 olika OS på den men det innebär ju lite pill.....

Nej, jag har redan min befintliga 250-giggare i två partitioner, så det skulle bli för tajt.

Redigerat av Dingbats
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Så pass lite? Då är det nog värt det faktiskt, jag får ändå oförtjänt mycket studiebidrag. Får kolla in vad det finns för alternativ där. EDIT: Fast stämmer det förresten? Jag kollade på Inwarehouse och där var den billigaste på 1500... Ska kolla vidare... EDIT 2: Då förutsätter jag att det bara är Apple-diskar som funkar. Kan man köra på andra?

Du kan köra i princip vilka SATA diskar som helst kolla webhallen t.e.x.

Redigerat av Glaskatten
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Amen dåså, underbart! Då blir det så!

Kanske bäst att kolla för säkerhets skull att din Mac Pro har tomma hårddiskhållare i sig, har för mig att alla ska ha det men vissa kanske bara levererades med 1 hållare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanske bäst att kolla för säkerhets skull att din Mac Pro har tomma hårddiskhållare i sig, har för mig att alla ska ha det men vissa kanske bara levererades med 1 hållare.

Jo, det kollade jag senast jag dammade ur den att den har, så det är lugnt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...